A Boeing repülőgépgyár és a Kenya Airways együtt ünnepelték április 4-én, hogy a légitársaság átvette első 787-8 típusú Dreamlinerét. A Kenya Airways az afrikai légitársaságok közül az Ethiopian Airlinest követően a második, amelynek flottája rendelkezik ezzel az új generációs kompozit típussal.

Egy héttel ezelőtt, április 4-én ünnepelte a Kenya Airways és a Boeing az első Dreamliner átadás-átvételét. Az 5Y-KZA lajstromú Boeing 787-8-as még aznap fel is szállt Paine Fieldről és útját vette Kenya fővárosa, Nairobi felé. A mintegy 14456 kilométeres utat a gép közvetlenül, közbeiktatott leszállás nélkül teljesítette.

A Kenya Airways várhatóan összesen kilenc darab Boeing 787-8-ast fog üzemeltetni, jelen állás szerint ugyanis ennyi gép szerepel a véglegesített rendelési listákon, de további négyre opciós foglalásuk is van, biztosított tehát a lehetőség bővítésre. Az első Dreamliner megérkeztét a Jomo Kenyatta nemzetközi repülőtérre természetesen nagy érdeklődés övezte. A Kenya Airways az afrikai kontinens második légitársasága, amely forgalomba állítja a Boeing új generációs szélestörzsű típusát, a 787-est.

Dr. Titus Naikuni, a Kenya Airways vezérigazgatója egyenesen úgy fogalmazott a gépátvétel kapcsán, hogy az első 787-es Dreamliner nemcsak légitársasága, hanem Kenya számára is egy új fejezetet nyit. A típussal új piacok felé nyithatnak, fejlődik a teljesítmény és az utaskomfort színvonala, mindez a fenntartható fejlődést szolgálva – tette hozzá.

Párizsba fog repülni a kenyai Dreamliner

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kezdeti, bevezető időszakban a Kenya Airways a személyzetek gyakorlatszerzése érdekében rövidebb hatótávú, regionális útvonalakon repüli első Dreamlinerét. A típus képességeinek megfelelő hosszú távú nemzetközi forgalomba júniusban készülnek állítani a 787-est, amely a francia fővárosba, Párizsba fog közlekedni.

A Kenya Airways tíz éves “Project Mawingu” névre keresztelt flottafejlesztési programja keretében rövidesen újabb 787-8-as és 777-300ER típusokat fog flottájába venni. A program célja, hogy a kizárólag Boeingekből és brazil gyártmányú Embraer E-Jetekből álló gépparkot a jelenlegi 44-ről 107 gépesre fejlessze 2021-ig bezárólag, miközben az útvonalhálózatban kínált célpontok számát is csaknem megduplázni szándékoznak, 115 város repülőterét elérhetővé téve a jelenlegi 62-ről felfuttatva.

A kenyai Dreamlinerek, amelyek egyébként a flotta 6 darab Boeing 767-300ER típusainak váltását szolgálják összesen 234 utas szállítására alkalmasak, harmincan foglalhatnak helyet a business és 204-en az economy osztályon. Az Ethiopian Airlinesé ennél szorosabb, az ő 787-8-asaik ugyancsak két osztályon, de összesen 270 utas felvételére képesek, amelyből 24 business osztályú.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!