1993. május 17. Földet ér Ferihegyen a Malév legújabb Boeing 767-200ER típusú szélestörzsű utasszállító repülőgépe. A nemzeti légitársaság második, HA-LHB lajstromú 767-200-asa, akárcsak az első, egyenesen a Boeing gyárból, magyar megrendelésre, magyar igények szerint érkezik. Még ugyanebben a hónapban új fejezet veszi kezdetét a Malév és a honi repülés történetében: beindul a hosszú távú járatok menetrendszerű üzemeltetése.

1993. május 29-én kezdődött, aznap szállt fel az első, Rómán keresztül New York-ba (Newark) tartó járat és 2008. október 26-án zárult a Malév Boeing 767-es páros közös pályafutása: A Malév utolsó New Yorki-i járatának kora reggeli Ferihegyre érkeztével a légitársaság történetében végleg leálltak a szélestörzsű repülőgépek. LHBéla 15 évi szolgálat után nyugdíjba vonult. Rendezetlen tulajdonjogi és financiális háttere következtében új üzemeltetőre nem lelhetett. 2008 óta az Aeroplex Kft. hangárjának előterén, szakszerűen tárolva várja sorsának jobbra fordulását.

Időközben, 2012 februárjában a Malév is megszűnt és ezzel még inkább egy letűnt világ hírnöke lett, azokra az időkre emlékeztet, amikor a vállalat még napi rendszerességgel üzemeltetett járatokat távoli városokba, amikor a légitársaság, velük a hajózók és a földi személyzet még rendszeresen készült a hosszú táv teljesítésre, amely kihívást és rangot is jelentett.

Feledjük most el egy rövid időre, hogy milyen gazdasági, pénzügyi és egyéb mutatói voltak ezeknek a járatoknak és tegyünk egy rövid sétát a lemenő Nap fényében legtöbbünk számára még mindig tündöklő magyar óriásgép körül!

FotóGaléria az utolsó Malév Boeing 767-esről

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Malév flottájában két darab Boeing 767-200ER teljesített szolgálatot: HA-LHA és HA-LHB. Mindkét gép 197 üléses, két komfortosztályú fedélzettel érkezett a gyártósorról, később 185 ülésesre lettek átalakítva.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Nagy és erős: A Malév a rendelhető nagyobb teljesítményű erőforrást választotta a General Electric CF6-80C2 típusával. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Lassan eljár felette az idő, de még ma is tekintélyes a szélestörzsűek világában középkategóriásnak számító Boeing 767-es. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Az időjárás viszontagságai következtében mára egy kissé megfakult, de igazán jól mutat B-767-esen a Malév festésminta. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Impozáns látvány, a Boeing 737-esek szinte eltörpülnek a 767-es mellett. 48.5 méteres törzs, 47.6 méteres szárnyfesztáv és 15.8 méteres legnagyobb magasság (függőleges vezérsík) jellemzik a 767-200ER típusváltozatot.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

A legszebb szín-hármas, amit egy repülőgép vezérsíkján viselhet.(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

„Stored”, vagyis tárolva: letakart hajtóművek és az orr-futó.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Áthaladó forgalom LHB felett: nem valószínű, hogy valaha is újra repülni fog az utolsó Malév Boeing 767-es.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Alkony az optikában: sokat, de talán nem eleget látott reflektorok.(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!