Legfrissebb, ma kiadott közleményében a finn légitársaság tényként közli, a típust, amelyből összesen 19 darabot rendeltek az első elkészült példányában október 7-én veszik át az Airbustól, az első hosszú távú járat pedig november 21-én repül Sanghaj városába.

A finn-flotta leendő első A350-900-asa szűzfelszállása teljesítése közben, szeptember 16-án. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A finn-flotta leendő első A350-900-asa szűzfelszállása teljesítése közben, szeptember 16-án. (Fotó: Airbus)

A Finnair A350XWB programját alapos figyelemmel kísérők azonban tudják, a légitársaság jó előre, idén áprilisban meghirdetette, hogy mikortól-milyen útvonalakon állítja szolgálatba a flottája vadonatúj típusát.

Az akkor kiadott menetrend-terv szerint az első járatot október 5-én Helsinki és Rovaniemi között teljesítette volna a gép, és utána október végéig nemzetközi európai járatokat repültek volna, kimondva a személyzetek gyakorlatszerzése, kimondatlanul pedig a turnéval járó, a vállalati imázsnak kedvező reklámérték és hírverés végett. A Finnair a kontinensen ugyanis elsőként állítja forgalomba az európai repülőgépgyártás legújabb szélestörzsű generációját képviselő A350-est.

Az Economy Class látványterve. (Forrás: Finnair) | © AIRportal.hu

Az Economy Class látványterve. (Forrás: Finnair)

Lesznek európai járatok, továbbra is Sanghaj az első long-haul célpont

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A mai legfrissebb, közvetlenül a légitársaságtól származó hírek szerint viszont a gépátadó ceremóniára október 7-én kerül sor, vagyis két nappal azután, hogy az eredeti terv szerint a gép már megtette volna az első belföldi, egész pontosan lappföldi bemutatkozóját. Ezzel szemben a társaság közleményében Ville Iho, üzemeltetési igazgató azt ugyan megerősíti, hogy lesznek Európán belüli járatok, de annak legelső célpontjaiul immáron október 9-ére Amszterdamot és Oslót nevezi meg.

Az első gép normál Finnair, a második oneworld-Finnair festéssel érkezik a flottába. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az első gép normál Finnair, a második oneworld-Finnair festéssel érkezik a flottába. (Fotó: Airbus)

Hosszú távú járaton a típust, amely három osztályon összesen 297 üléses lesz november 21-én Sanghajba vezetik be, amely már eredetileg is az első interkontinentális célpontként volt kitűzve a menetrendben, de akkor még október 25-től kezdődően. Utána következnek Peking, Bangkok és Hong Kong, valamint Szingapúr, amelyet egy ideje már az indító légitársaság Qatar Airways is menetrendszerűen repül 282 ülésesen konfigurált A350-eseivel.

Verseny a Qatarral: ki ér előbb Amerikába?

Újdonság a közleményben, miszerint a Finnair lesz az első légitársaság, amely még az idén New York-i járatán is megfordítja a típust. Dátum ugyan nem szerepel az állítás mellett, de ha ez így lesz, akkor az erősen veszélyezteti a oneworld révén ráadásul még szövetséges státuszban is álló Qatar Airways céljait, mivel a katari légitársaság májusban úgy hirdette meg az egyesült államokbeli expanziós programját, hogy 2016 márciusától ─ ugyancsak a New York-i járaton ─ a világon elsőként repülnek az Államokba A350-essel.

A finn A350-esek háromosztályos kabinberendezést kapnak. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A finn A350-esek háromosztályos kabinberendezést kapnak. (Fotó: Airbus)

Indoklásul a késedelemre a Finnair mindössze általánosságokat sorolt, ami vállalati kommunikációs stratégia szempontjából érthető, de a kíváncsi, szakértő közönséget aligha fogja kielégíteni.

A típus hosszú távú járathálózatukban történő forgalomba állításának halasztása a közleményük szerint kisebb korrekció, amelyet az átadás-átvétel ütemezése, a hajózók összeszoktatási programjának szükségletei, valamint egyéb működési tényezők tettek elengedhetetlenné. Hozzátéve: csakis azért vállalva a késést, hogy a Finnair a lehető legjobb szolgáltatásokkal tudjon az utazóközönség rendelkezésére állni.

2023-ig 19 A350-900-as érkezik

A finn légitársaságnak összesen 19 darab A350-900-asra van érvényes megrendelése, amelyeket az Airbus 2023-ig bezárólag vállalt leszállítani a flotta számára. Az A350-esek megjelenésével egyidejűleg a Finnair végleg kivonni készül a mára már kevésbé költséghatékony, négyhajtóműves A340-300-asait.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!