Ljubljana nemzetközi repülőterének üzemeltetője, a Fraport Slovenija érvénytelenítette az új terminál építésére kiírt tendert egy most kiadott közbeszerzési előírásra hivatkozva.

Fotó: Fraport Slovenija

Az EX-YU Aviation portál információi szerint a most törölt pályázatra hat jelentkező adott be ajánlatot – osztrák, horvát és szlovén vállalatok -, sőt, a három döntőssel már meg is kezdődtek a tárgyalások.

A Fraport a megváltozott közbeszerzési eljárásoknak megfelelően írja majd ki az új a tendert.

A repülőtér korábban azt közölte, hogy a terminál építését késő tavaszig meg szeretné kezdeni, hogy 2020 végéig elkészüljenek vele. Ez most várhatóan néhány hónapot csúszni fog.

A Fraport jelenlegi tervei szerint az új létesítményt 2021 nyarától vehetné birtokba az utazóközönség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Azonban az üzemeltető azt sem zárta ki, hogy ez a határidő sem tartható. A repülőtér ennek ellenére bízik abban, hogy mégis sikerül hamarabb befejezni a munkálatokat, mivel 2021. második felében Szlovénia tölti be az Európai Unió Tanácsának soros elnöki tisztségét.

Egy másik volt jugoszláv repülőtér is bővítene

A Montenegró tengerpartját kiszolgáló, magas hegyekkel körülvett tivati repülőtér is növekedne, de ők nem fizikailag, hanem a nyitva tartási időt tekintve tennék ezt. A repülőtér építésének idején még nem számoltak a mai forgalmi helyzettel, és nem épült ki megfelelő fénytechnika, így a légikikötő csak a nappali órákban fogadhat repülőgépeket.

Mivel a régió egyre felkapottabb a turisták körében, így az ide érkező járatszám is növekedett az utóbbi időben, ezért a repülőtér üzemeltetője tendert írt ki a fénytechnika megvalósítására. Ezzel lehetővé válna a légikikötő éjszakai üzemelése.

Az első pályázatot, amelyre három jelentkező volt – a Navblue, a Jeppesen és a GE Aviation Digital – törölték, mivel a bizottság mindegyik ajánlatot érvénytelennek nyilvánította. Hamarosan várható azonban az újabb tender kiírása, mivel a repülőteret egy nyári napon akár 60 járat és közel 10000 utas használja, ami a jelenlegi – csak nappali – üzemelés mellett már fennakadásokat okoz.