Módosítani kényszerül menetrendjét az All Nippon Airways mivel a Boeing csak késve tudja szállítani a soron következő japán Dreamlinereket.
Az All Nippon Airways közleményben tudatta, hogy néhány nemzetközi járatán csak késve tudja szolgálatba állítani Boeing 787 Dreamliner típusú repülőgépeit, ugyanis nem a tervezettnek megfelelően szállítja a Boeing az új 787-eseiket.
A japán légitársaság közleménye szerint „termelési okok” állnak amögött, hogy a Boeing csak további késésekkel képes átadni az ANA következő Dreamlinereit, ezért a Tokió és Peking, valamint a Tokió és Frankfurt közötti járatüzemeltetés kezdetei halasztásra kerülnek.
Az All Nippon Airways a Boeing legújabb fejlesztésű, középkategóriás szélestörzsű utasszállító repülőgépének, a B787 Dreamlinernek az első üzembeállítója. Az első repülőgép átadására 2011. szeptember 26-án került sor. Jelenleg két Boeing 787-es teljesít szolgálatot az ANA flottájában. Mindkét repülőgép különleges festést visel azzal jelezve a külvilág számára, hogy a Star Alliance-tag japán légitársaság a vadonatúj típus első üzemeltetője.
Az ANA összesen 40 darab Boeing 787-8 típusú repülőgépet rendelt, ebből két gép áll szolgálatban. Egy 252 üléses a belföldi, illetőleg regionális járatok teljesítésére tervezett fedélzeti kialakítással, és egy a hosszú távú, nemzetközi járatok teljesítésére kialakított 158 üléses változat.
A pekingi járat eredetileg decemberre volt tervezve, most azonban a megváltozott körülmények okán egy hónapot csúszik a járatindítás, így ezen az útvonalon csak a jövő év elején, januárban állhatnak szolgálatba a Boeing 787-esek.
Az ANA sajnálatát fejezte ki a járatmódosítások miatt és jelezte, hogy sürgős tárgyalásokat folytat a Boeing gyárral annak érdekében, hogy a módosított átadási időpontok minél közelebb kerüljenek az eredetileg tervezettekhez.
A Boeing állítása szerint a késések azért jelentkeznek, mert vezetékezési problémákat találtak három repülőgépen, amelyre egy általános ellenőrzés során az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal szakemberei hívták fel a figyelmet. A Boeing szóvivője azonban sietett hozzátenni, hogy a felmerült probléma nem volt mélyreható és már sikerült is kijavítani.
Mint minden esetben szorosan együttműködünk ügyfelünkkel, hogy minimalizáljuk a felmerült probléma hatását annak érdekében, hogy mihamarabb szállítani tudjuk a repülőgépet – nyilatkozta a Boeing szóvivője.
Forrás: Reuters (2011. december 17.) / Fotó: All Nippon Airways
Ajánlott link: Az ANA hivatalos közleménye (angol nyelven)