Elkészült az Aerolíneas Argentinas vadonatúj Airbus A330-200-as repülőgépe, amely február végén érkezik meg a légitársaság flottájába. A teljes festésben lévő, már a berepülési programját folytató gép az Aerolíneas Argentinas hosszú-hosszú idő óta első, közvetlen a gyártótól érkező szélestörzsű gépe lesz.

Fotó az Airbus festőhangárában lévő gépről. (Forrás: Aerolíneas Argentinas) | © AIRportal.hu

Fotó az Airbus festőhangárában lévő gépről.
(Forrás: Aerolíneas Argentinas)

Február utolsó napján fog a toulouse-i Airbus bázisról Buenos Airesbe érkezni az Aerolíneas Argentinas első A330-200-asa abból a négy gépre szóló megrendelésből, amelyet 2014 februárjában írt alá ünnepélyesen a légitársaság az európai repülőgépgyárral.

A gépátvétel jelentőségét növeli, hogy az Aerolíneas Argentinas a hetvenes évek vége óta nem vett a flottájába vadonatúj szélestörzsű repülőgépet. Utoljára Boeing 747-es Jumbo volt az a nagy teljesítményű típus, amely az argentin légitársaság számára a gyártótól közvetlenül érkezett.

Azóta sok miden változott az Aerolíneas Argentinasnál. A flotta búcsút intett a Boeing 747-eseknek és az Airbus A330/A340 családjára bízták a hosszú távú járatok teljesítését. Az állami tulajdonban lévő légitársaság csatlakozott a SkyTeam légiszövetséghez és a szolgáltatási színvonal is jelentősen fejlődött. A keskenytörzsű géppark is új, Next Generation Boeing 737-esekkel frissült.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Aerolíneas Argentinas | © AIRportal.hu

Fotó: Aerolíneas Argentinas
Fotó: Aerolíneas Argentinas | © AIRportal.hu

Fotó: Aerolíneas Argentinas

Mostanra pedig elért odáig a légitársaság, hogy saját rendelésére, a kezdetektől fogva a saját igényei mentén készült vadonatúj Airbus A330-ast várhat bázisára. Nem is győzik hangsúlyozni, hogy az LV-FVH lajstromot kapott A330-200-as mindenben egyes részletében az Aerolíneas Argentinas elvárásai szerinti.

A fedélzeten 24 ággyá is alakítható Club Cóndor üzleti és 243 turista osztályú ülés van telepítve, amelyekhez az előbbin 11″-os, az utóbbin pedig 9″-os érintőképernyős, a háttámlába épített monitorok közvetítik az egyik legkorszerűbbnek számító, a Panasonic eX3 rendszere biztosította válogatott tartalmakat, miközben a kellemes hangulatról változtatható színű és fényerősségű LED-világítás gondoskodik, ami az utasoknak a flotta legújabb, Boeing SkyInteriorral (BSI) szerelt 737-800NG típusairól már ismerős lesz.

Az Aerolíneas Argentinas vállalati emblémájában és a gépek hajtómű gondoláin is szereplő ragadozó madár, a kondor jelképes és egyben valós erejét General Electric CF6-80E1A4/B hajtóművek fogják biztosítani. A légitársaságnak erre, a legnagyobb tolóerejű erőforrásra esett a választása a másik két opció, a Pratt&Whitney és a Rolls-Royce gyártmányaival szemben, mivel az egyenként maximálisan 320 kN tolóerő leadására képes GE CF6-os hajtóművel szerelt A330-assal az Aerolíneas Argentinas tökéletesen le tudja fedni leghosszabb, európai útvonalait is.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!