Hozzálátott az Airbus a Singapore Airlines első A350-900XWB gépének a végszereléséhez. A szingapúri légitársaság az európai repülőgépgyár legújabb szélestörzsű típusának az egyik legnagyobb megrendelője. Az érvényben lévő szerződések összesen 70 gépre formálnak igényt. A szállítások 2016 elején kezdődnek.

A törzsszekciók összeillesztésével kezdetét vette Toulouse-ban a Singapore Airlinesnak (SIA) készülő első A350-900XWB végszerelése. A hónap végére elkészülő folyamatot követően fogják a gépet tovább gördíteni abba a szerelési fázisba, amelybe nemrég a brazil TAM-nak készülő első A350-es is került, ahol a szárnyak és a vezérsíkok felhelyezése, majd később a kabin kiépítése és a rendszerek első áram alá helyezése, a “felvillanyozás” következnek.

A SIA első A350-ese a toulouse-i gyártósoron. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A SIA első A350-ese a toulouse-i gyártósoron. (Fotó: Airbus)

A Singapore Airlines az A350XWB bevezetésével átfogó flottamodernizációs programba kezd, amelyet a megrendelt gépek száma is tükröz. A légitársaságnak összesen 70 darab A350-900-asra van lezárt, érvényes szerződése. Ezzel a jelenleg 780 megrendelést tartalmazó gyári listában a SIA a Qatar Airways után a második legnagyobb vevője az A350-esnek. A katari légitársaságnak, amely indítóként január 15-én állította forgalomba a típust mindössze tíz géppel van többre foglalása. Egyetlen A350-900XWB az aktuális listaárak szerint 304,8 millió dollárba kerül.

A hosszabb törzsű A350-1000-essel is szemeznek a szingapúriak

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem kizárt ugyanakkor, hogy a Singapore Airlines további gépekre is igényt fog tartani, mivel szerződéseik 20 darab hosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló A350-1000-esre opciós lekötést is tartalmaznak. Az A350-est egyébként a légitársaság a meglévő B777-200/200ER gépei váltótípusának szánja. Az Airbus 2016 első negyedévében kezdi meg a szállításokat, de a Singapore Airlines 2014-2015. évi pénzügyi jelentésében már konkrétabb dátum is szerepel, mivel annak tervezete alapján a légitársaság 2016 márciusában már az első három A350-es birtokában lesz.

Singapore Airlines A350-900XWB látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Singapore Airlines A350-900XWB látványterv. (Forrás: Airbus)

Az A350XWB meghatározó újítása a típus saját technológiai vívmányai és korszerű avionikai rendszerei mellett, hogy ez lesz az első típus a Singapore-flottában, amely már eleve a társaság vadonatúj, az A380-800-asokon és a B777-300ER-en idén bevezetett prémium turista osztályával lesz felszerelve, összesen három osztályos fedélzeti komfortot kínálva. A választott kabinkonfiguráció részletei, az utaskapacitás és annak osztályonkénti eloszlása azonban egyelőre még nem ismertek. A légitársaság később közli az erre vonatkozó adatokat.

A szingapúri Changi repülőter május 11-e óta már rendszeres kiszolgálója az A350XWB-nek. A Qatar Airways, a típus egyelőre egyedüli üzemeltetője ugyanis Frankfurt után Szingapúrt választotta a legújabb szélestörzsű Airbus menetrendszerű úti céljául.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!