Az oldalkormány pedáljának javítása miatt csúszik további két hetet az MRJ – Mitsubishi Regional Jet prototípusának szűzrepülése, jelentette be október 23-án a japán repülőgépgyár, amelynek ígérete szerint a november 9-i héten kerülhet sor a várva-várt eseményre.

A 2008-ban indított program, amely nem kisebb dologra vállalkozott mint, hogy Japán hosszú idő óta első, teljes egészében saját fejlesztésű utasszállító repülőgépét állítsa elő, eredetileg 2012-re tervezte a szűzrepülést. A fejlesztésben és gyártásban keletkezett késések viszont immáron három éves csúszást eredményeztek.

Mindezek után a gyáriak idén szeptemberben álltak vele elő, hogy október végén, a 26-i héten levegőbe emelik a 86-96 utas szállítására alkalmas MRJ-90 prototípusát, csakhogy 23-án a Mitsubishi Aircraft Corporation és a Mitsubishi Heavy Industries közös közleményben tudatták, az „oldalkormány pedál javításának szükségessége miatt” két héttel, a november 9-i hétre tolódik a program. A felszállás pontos dátumát pedig ─ ahogy októberben is ígérték ─ egy nappal a szűzrepülés előtt hozzák nyilvánosságra.

MRJ-90 prototípus a gyári szerelő hangárban.(Fotó: Mitsubishi Aircraft Corporation) | © AIRportal.hu

MRJ-90 prototípus a gyári szerelő hangárban.
(Fotó: Mitsubishi Aircraft Corporation)

A tájékoztatás szerint mindeközben már folyamatban van a prototípus repülési tervének a jóváhagyása, amelyre a Mitsubishi ezen a héten várja az engedélyt az illetékes Közlekedési Minisztériumtól. Ennek birtokában a berepülési program megkezdi a felszállás előtti közvetlen előkészületeket, köztük a nagy sebességű gurulópróbákkal, hogy azok eredményeit kivizsgálva végre minden szempontból zöld utat kapjon a felszállás.

A gyáriak korábbi közlése alapján a nagoyai repülőtérről induló szűzrepülés mintegy egy órás időtartamú lesz. A berepülési program, a forgalomba bocsátáshoz szükséges típusengedélyek megszerzése ezután várhatóan 2017-ig fog tartani, amikor is az indító légitársaság, az All Nippon Airways (ANA) flottájába veheti az első sorozatgyártott gépet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kétféle típusváltozatban felkínált MRJ a rövidebb törzsű, 70-80 férőhelyes MRJ-70 szériájában egyelőre egyetlen biztos megrendelést sem kapott. A 223 gépet számláló véglegesített szerződések mind a nagyobb MRJ-90-esre érvényesek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!