A légiközlekedés legnagyobb válságában indította el utasszállító tevékenységét a Zipair Tokyo, a Japan Airlines hibrid cégként üzemelő leányvállalata.

A JA825J lajstromú, az anyacégtől bérelt és 290 utas befogadására átalakított Dreamliner Tokió Narita repülőteréről Szöulba közlekedett pénteken.

A járvány miatti helyzetet jól jellemzi, hogy mindösszesen két utas volt ezen a nyitó járaton.

Fotó: Zipair Tokio

Az aero.de cikke számolt be e különös kezdetről, emlékeztetve arra is, hogy a cég eddig teherszállító járatokat üzemeltetett Bangkokba és Szöulba, némi pénzt azért már termelve.

A légitársaság a nyitójáratról szóló közleményében azt írta: október végéig hetente kétszer repül a japán és a dél-koreai főváros között, a téli menetrendi időszakban pedig egy harmadikat is indítanak majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Még májusban szerette volna megkezdeni a menetrend szerinti utasszállítást a Zipair, de a koronavírus-járvány miatt tolódott az esemény, és Bangkok helyett Szöul lett az első célállomás.

A 100 százalékban a Japan Airlines tulajdonában lévő, eredetileg a végül elhalasztott tokiói Olimpiai Játékok miatt létrehozott légitársaságot március elején jegyezték be. Diszkont légitársaságnak indult, de később hibrid cégként azonosította magát, ezt igazolja az is, hogy a járatokra nemcsak turista, de üzleti osztályú jegyek is elérhetők.

A fedélzeten tablet segítségével rendelhetnek az utasok ételt, és ingyen wifi is rendelkezésre áll.

Eközben a Japan Times arra hívta fel a figyelmet, hogy a japán piacon egyre nehezebb az üzemelés, ezt példázza az Air Asia helyi leányvállalatának múlt heti leállása, a Jetstar pedig 23-ból 8 útvonalon függeszti fel az üzemelését. A Zipair a lapnak azzal magyarázta elindulását, hogy az áruszállításból befolyó összegből tudják finanszírozni a működést, de csak az utasforgalomból nem élnének meg.