December 1-jétől Airbus A380-800 típusaival teljesíti koppenhágai járatait az Emirates. A légitársaság bejelentése nemcsak azért újdonság, mert a skandináv térségben elsőként jelennek meg menetrendszerű A380-as járattal, hanem azért is, mert az Emirates ezen az útvonalon vezeti be a legújabb, kétosztályos kabinkonfigurációját a Superjumbo Airbuson.

Jönnek a kétosztályos, business és economy osztállyal szerelt Airbus A380-asok az Emirates-flottában, derült ki azon a múlt heti sajtótájékoztatón Koppenhágában, amelyet maga Tim Clark, az Emirates elnöke is megtisztelt jelenlétével. Nem, az Emirates nem tér át a kétosztályos konfigurációra, továbbra is lesznek olyan A380-asai a flottának, amelyek változatlanul három osztállyal működnek, köztük az exkluzív First Class-szal, de a légitársaság úgy látja, nem minden A380-as útvonalán van igény a legmagasabb komfort szolgáltatásra, bizonyos piacokon nincs kellő kereslet rá, ugyanakkor jól jön, ha még több turista osztályú jegyet tudnak értékesíteni.

A jelek szerint a napi rendszerességű, a 2011. augusztusi nyitása óta már közel nyolcszázezres forgalommal büszkélkedő koppenhágai járat is ebbe a kategóriába sorolható, mivel decembertől a dán fővárosba repülnek először ilyen új kiosztású A380-asok. Az Emirates egyébként ugyanúgy A330-assal nyitotta meg annak idején a koppenhágai járatát, ahogy tavaly október 27-én a budapestit is, aztán mindössze hat hónap telt el és máris a nagyobb, Boeing 777-esre váltottak, most pedig meghirdették, hogy a keresletnek megfelelően a flotta legnagyobb típusát, az A380-ast állítják az útvonalra.

Bár-, és társalkodó helyiség az A380-800-ason. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Bár-, és társalkodó helyiség az A380-800-ason. (Fotó: Emirates)


Méghozzá abból is a legtöbb utas befogadására alkalmas, összesen 615 üléses változatot. Ezt az üléskapacitást úgy elérve, hogy teljes egészében leveszik a 14 ülőhelyes első osztályt és a köré épülő exkluzív szolgáltatásokat, mint amilyen a két zuhanyzó, sőt még a business ülések számát is csökkentik, 76-ról 58-ra nagyobb, 557 ülésszámot biztosítva a turista osztályon. Az üzleti osztályra jegyet váltóknak nem kell aggódniuk, a felső fedélzeten ebben a konfigurációban is megmarad az elegáns bár-, és társalkodó helyiség, a business class tehát semmivel sem lesz szűkebb szolgáltatás körű ezeken a gépeken.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az idei év végi bevezetéstől az Emiratesnek háromféle konfigurációval lesznek forgalomban A380-asai: 489, 517 és 615 üléses kivitelben. Ez utóbbival az Emirates az eddigi tizenhárom A380-as üzemeltető közül az első lesz, amely kétosztályos konfigurációval rendelkezik, és amellyel az utaskapacitás meghaladja a 600 főt. A közeljövőben egyébként az orosz Transaero Airlines válhat a csúcstartóvá, az ő A380-asaik ugyanis három osztályosan, de 652 utassal szállhatnak fel.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!