Nagy nap volt a mai a Korean Air történetében, ugyanis a dél-koreai nemzeti légitársaság egyszerre vehette át két legújabb teherszállító repülőgéptípusát, a vadonatúj Boeing 747-8F-et, valamint a Boeing 777-200F-et.
Ma vette át első teherszállító változatú Boeing 747-8F és Boeing 777-200F típusú repülőgépeit a Korean Air. Az ünnepélyes átadás fényét tovább emelte, hogy ezzel a SkyTeam-tag koreai légitársaság lett az első, amelynek flottájában egyszerre szolgálatot teljesít ez a két típus.
A koreai nemzeti légitársaság az első és egyelőre egyetlen vállalat, amely a legújabb Boeing 747-8 típusnak mind az utasszállító, Intercontinental, mind a teherszállító, Freighter változatából rendelt az amerikai repülőgépgyártól.
A Korean Air vezérigazgatója, Yang Ho Cho az ünnepélyes átadáson azt nyilatkozta, hogy rendkívül büszkék rá, hogy a világon elsőként alkalmazzák flottájukban ezt a két teherszállító típust. A vezérigazgató az üzemanyagtakarékosságra is kitért és megjegyezte, hogy ezek a repülőgépek 17%-kal segítik csökkenteni a szén-dioxid kibocsátásukat, amely még inkább hozzásegíti vállalatát, ahhoz a szándékához, hogy „felelős polgára legyen a földnek”.
A Boeing 747-8F típusú repülőgépeit, amelyekből ezidáig 7 darabot rendelt, transzpacifikus útvonalakon kívánja üzemeltetni a Korean Air. A járatok Osaka, Narita, Los Angeles és San Francisco repülőtereit útba ejtve fognak közlekedni. A Boeing 777F típusú repülőgépek, amelyek a Korean Air első kéthajtóműves teherszállító repülőgépei új európai piacok nyitásához segítik hozzá a vállalatot. Az összesen 5 darab cargo változatú „triplahetest” Bécsben, Frankfurtban és Londonban tervezi bevetni a Korean Air.
A Boeing 747-esek 140 tonna árút szállíthatnak, hatótávolságuk 8130km, míg a Boeing 777-esek 113 tonna áru szállítására képesek és hatótávolságuk 9038km.
Forrás: Boeing Media (2012. február 6.)