A Boeing több év után először csökkentette a 20 éves előrejelzésében az új repülőgépekre vonatkozó várható igényt, illetve ennek piaci értékét, a válság miatt. Az elemzés szerint a pandémia kevéssé érezteti majd hatását húsz éves távon, de a kereslet átrendeződik, kevesebb szélestörzsű és több regionális repülőgépre lesz szükség, az új repülőgépek pedig nagyobb mértékben szolgálják majd a régiek leváltását, mint a flottabővítést.
Az amerikai repülőgépgyártó lapunkhoz is eljuttatott közleményében azt írta, a következő húsz évben 8500 milliárd dollár értékben lehet szükség új repülőgépekre, szolgáltatásokra és hadiipari eszközökre. Ez 200 milliárd dollárral kevesebb, mint a tavalyi előrejelzésében.
A kereskedelmi repülésben a Boeing rövidebb, 10 éves távon összességében 18 350 gép eladására lát lehetőséget 2900 milliárd dollár értékben, ez 11 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi becsléshez képest.
A gyártó megjegyezte, hogy ugyan a légitársaságok már jobb helyzetben vannak, mint a májusi, 90 százalékos utasforgalom-csökkenést hozó mélyponton, a felépülés hosszú folyamat lesz. Mivel a fő gazdasági hajtóerők nem változnak, a Boeing szerint hosszabb távon visszaáll majd a járvány előtti növekedési trend.
A gyártó előrejelzése szerint húsz éves távon ‘csak’ két százalékkal mérséklődik a kereslet a tavalyi előrejelzéshez képest.
Keskenytörzsűből 32 ezer, szélestörzsűből 7500, regionális gépből 2400 példány kelhet el a következő húsz évben a Boeing szerint. A pandémia hatása a legnagyobb mértékben és hosszabb távon az interkontinentális utazásokra érezteti majd hatását.
Emiatt a szélestörzsű repülőgépek iránti kereslet csökken leginkább húsz év távlatában az elemzés szerint, 10 százalékos mérséklődést vár a gyártó, a kisebb regionális sugárhajtású típusokra viszont nagyobb keresletet prognosztizál a tavalyi előrejelzésénél.
Összességében ebben az idősávban 43 110 új gépre lehet igény, a globális flotta mérete a mai 25 900-ról 48 400-ra bővülhet 2039-re. Ez 4,5 százalékkal kevesebb a tavalyi prognózisban található adatnál, amikor 2038 végére a Boeing 50 660 darabra jósolta az aktív repülőgépek számát világszerte.
Ebből következik, hogy az új repülőgépek forgalomba állítása kisebb mértékben szolgálja majd a bővítést a légitársaságoknál, a korábban előrejelzettnél nagyobb hangsúly kerül a régebbi gépek kiváltásra.
A hadiipari megrendelések területén stabil marad a kereslet, ezek 2600 milliárd dollárt tehetnek ki 20 év alatt, a szolgáltatások piaca 3000 milliárd dollárt érhet el 2030-ig.