A Szövetségi Légügyi Hatóság engedélyezte a Boeing 787 Dreamliner módosított akkumulátor rendszerét, ezzel lehetővé tette, hogy a Boeing elkezdhesse az új akkumulátorok beszerelését az egyes példányokba.

“Ez az FAA jóváhagyás megnyitja az utat előttünk és a légitársaságok előtt, hogy elkezdjük a típus újbóli forgalomba állítását és folyamatos bizalommal, biztonsággal, megbízhatósággal társuló üzemeltetését ennek a korszakalkotó repülőgépnek.” – nyilatkozta Jim McNerney, a Boeing elnök-vezérigazgatója.

Az amerikai hatóság lépése fontos mérföldkövet jelent a típus az USA-ban üzemelő példányainak módosítására és forgalomba történő visszaállítására. Az Egyesült Államokon kívüli légitársaságoknál üzemelő gépek módosítására és újra üzembe állítására a helyi légügyi hatóságoktól várható majd a jóváhagyás. (Az érintett országok hatóságai számára is irányadó lehet az FAA döntése, ahogy a típus januárban történt repülési tilalmát is az FAA döntését követően vette át az összes üzemeltető ország hatósága – a szerk.) .

Az engedélyezés az FAA szakemberei által végzett átfogó felülvizsgálat eredménye, amely a Boeing által teljesített berepülések során összegyűjtött adatokra alapult. Az eljárás során az akkumulátor rendszer összes eleme széleskörű felülvizsgálaton essen át, köztük a töltési rendszer, valamint az új külső borítás. A berepülések az FAA felügyeletével történtek, melyeket egy hónapos időtartam alatt végezték el, kora márciusi kezdettel.

“Az FAA igen magas mércét állított fel csapatunk és a megoldásunk számára. Nagyra értékeljük az FAA műszaki csapatának, a hatóság vezetőjének, Michael Huerta-nak és Ray LaHood közlekedési miniszternek a szorgalmát, szakértelmét és professzionalizmusát.” – nyilatkozta a Boeing közleményében McNerney.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépgyár a beszállítókkal együttműködve, az NTSB (National Transportation Safety Board) és a JTSB (Japan Transport Safety Board) kivizsgálásának segítségével széleskörű műszaki elemzést és tesztelést végzett az elmúlt hónapokban, hogy a Boeing 787 egyes példányain tapasztalt akkumulátor meghibásodások és túlmelegedésének okára fény derüljön. A csapat több, mint 100 000 órát töltött kísérleti tervek kidolgozásával, vizsgálatok elkészítésével és az eredmények kiértékelésével, annak érdekében, hogy a megoldásjavaslatok megfeleljenek az összes követelményeknek.

“Fáradságot nem ismerve dolgozott a csapatunk, hogy egy átfogó megoldást dolgozzunk ki, amely teljes egészében megfelel az FAA igényeinek és globális társszervezeteinek, valamint ügyfeleinknek és saját magunk igen magas elvárásainak a biztonság és megbízhatóság terén. Elkötelezettségeinknek és tudásunknak köszönhetően elértük a célkitűzésünket, és ezt a remek repülőgépet még jobbá tettük.” – tette hozzá a közleményben Ray Conner, a Boeing utasszállító repülőgépeiért felelős elnök-vezérigazgatója.

A repülőgépgyár több, mint egy tucat szakértőt alkalmazott az elmúlt hónapok során, így különböző iparágakból, a kormányzatból, a tudományos életből és a fogyasztóvédelemtől is érkeztek szakemberek, hogy vizsgálják át és igazolják a cég feltételezéseit, megállapításait, tervezett megoldását és vizsgálati tervét.

A következő hét folyamán az FAA utasítja majd az üzemeltetőket, hogy végezzék el a szükséges változtatásokat a repülőgépeiken és a Szövetségi Közlönyben teszik közzé a végső irányelvet, mely engedélyezi, hogy a Boeing 787-es újra forgalomba állhasson a módosított akkumulátor rendszerrel. A hatóság kötelezi a légitársaságokat, hogy a 787 fő- és segéd akkumulátor rendszereinek számára külön elszigetelést és szellőzőrendszert is telepítsenek, és a jelenlegi akkumulátorok cseréjét is végezzék el.

“Az utazóközönség biztonsága számunkra az első számú prioritás. Ezek a változások a 787-essel kapcsolatosan biztosítani fogják a repülőgép és az utasainak biztonságát.” – nyilatkozta az FAA közleményében Ray LaHood közlekedési miniszter.

Hogy a megfelelő telepítés biztosítva legyen, az FAA kiemelt figyelemmel fogja kísérni az amerikai példányokat érintő műveleteket. A hatóság több felügyelőt küld majd a módosítások elvégzésének helyszínére. Minden módosított példány csak az FAA engedélyezése után szállhat fel újból a légitársaságok kötelékében.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!