A francia állam több százmillió eurós segélyt adna a Corsair légitársaságnak, de a hasonló profillal működő Air Caraibes és French Bee szerint a kormányzat életképtelen, régóta veszteséges céget akar megmenteni.
A koronavírus-járvány miatt a francia Corsair is állami támogatást kért. Ennek azonban több feltétele is volt, ezek egyike, hogy tulajdonosai is járuljanak hozzá a cég megsegítéséhez. Erre azonban sem a német befektetői csoport, az Intro Aviation, sem a Tui nem voltak hajlandók, ezért úgy döntöttek, eladják a cégben lévő 53, illetve 27 százalékos részesedésüket.
Mostanra az Aerotelegraph szerint kiderült, hogy a két új vevő karibi: az Air Antilles és Air Guyane Owners Group elnöke, valamint a guadeloupe-i kereskedelmi és iparkamara elnöke.
A cég tulajdonosi szerkezetének átalakítása után már nincs akadálya az állami támogatásnak, a Corsair 300 millió eurót kap majd, ennek fele érkezhet a francia kormányzattól.
Versenytársai azonban értetlenül állnak a mentőcsomag előtt. Az Air Caraibes és testvércége, a French Bee közlése szerint a Corsair 2010 óta mindössze két évben nem volt veszteséges, tavaly az összes útvonal üzemeltetése mínuszos volt, így érthetetlen, hogy a járvány előtt sem nyereséges céget miért támogatnak meg az adófizetők pénzéből.
Mindhárom légitársaság főként a tengerentúli francia területeket köti össze Párizzsal, mindegyiknek van élő közszolgáltatási szerződése az állammal. Emellett szezonális jelleggel charter- és menetrend szerinti járatokat is repülnek népszerű üdülőhelyekre.