Idén szeptemberben vonta ki flottájából az egyik legutolsó üzemeltető, az Aerolíneas Argentinas az Airbus A340-200-as gépeit. A legrövidebb törzsű A340-esnek az argentin nemzeti flottában töltött tizenöt évéről külön cikkben számoltunk be, amelyet most, elbúcsúztatva a típust egy fényképes modell-bemutatóval egészítünk ki. Terítéken a Herpa limitált kiadású Wings Club modellje.
Kapcsolódó cikk, előzmény Megvált A340-200-asaitól az Aerolíneas Argentinas
A modell az LV-ZPO lajstromú A340-200-asnak állít emléket. Azzal az első festésmintával, amellyel a gép 1999 júniusában az argentin légitársasághoz érkezett. Törzsének bal oldalán, az ablaksor feletti 50 éves matricával, amely az Aerolíneas Argentinas alapításának évfordulójára került fel akkoriban a gépekre.
A hajtóművek, avagy ahogy az argentin repülősök hívják „La fuerza del Cóndor”, vagyis a kondor ereje. Az Aerolíneas Argentinas máig legfőbb szimbóluma ez a ragadozó madár, amelyet másképp Andoki kondorként is neveznek. Az A340-esek ezen festésén a függőleges vezérsíkon kapott kitüntetett helyet a keselyű embléma, amely kisebb méretben a szárnyvégekről is visszaköszönt.
Az A340-200-as nagy hatótáv teljesítménye ideális volt az Aerolíneas Argentinas számára. A típussal könnyedén tudták teljesíteni Buenos Airesből a távoli európai célpontokra a hosszú távú járatokat, de ez az A340-es széria közlekedett Sydneybe, valamint Aucklandbe is, amely útvonalak repülésében a déli póluson keresztül úttörő volt az argentin légitársaság. Ez utóbbi járatpárral az A340-200-asok kivonásának kezdetével fel is hagytak az argentinok.
A legelső festésminta, amellyel az Aerolíneas Argentinas bevezette a típust közvetlen rokonságban állt az Iberia mintájával. Mindez azért valósult meg így, mert az Aerolíneas Argentinasban a spanyol légitársaságnak akkoriban részesedése volt, és közös arculati elemekben gondolkodtak. Az A340-200-as itt egy Boeing 757-200-assal látható, azonos méretarányban.
A négy-hajtóműves Airbus A340-es családból az argentin flotta immáron csak a hosszabb törzsű A340-300-as szériát üzemelteti, nyolc darabot, de hosszabb távon az Aerolíneas Argentinas is a gazdaságosabb két-hajtóműves üzemben gondolkodik, amit az A330-200-as múlt évi bevezetése vetít előre, pedig egykor, még a spanyol irányítás alatt a tulajdonos újabb generációs A340-600-asokat is vásárolni tervezett. A meg nem valósult üzletet ma már csak a fennmaradt Airbus látványtervek őrzik az utókor számára.
Fotók © Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu