Megjelent a Malév HA-LCA lajstromú Tu-154-esét megörökítő Herpa Wings modell, amely 1:500 méretarányban állít emléket a nemzeti légitársaság első három hajtóműves Tupoljevjének. Fényképes modell bemutató következik arról a gépről, amely 1973-ban új korszakot nyitott a magyar polgári repüléstörténetben. A gépről, amely egy legendássá vált típus első magyarországi képviselője.

A Herpa Miniaturmodelle GmbH eredetileg 2014 áprilisában a július-augusztus havi Wings-katalógusban 526685 termékkóddal hirdette meg a Malév Tu-154-est 1:500 méretben. A modell a festésminta szükséges újra tervezését követően végül egy éves késéssel, 2015 augusztusának végén jelent meg a gyártó Yesterday sorozatában, limitált kiadásban. | © AIRportal.hu

A Herpa Miniaturmodelle GmbH eredetileg 2014 áprilisában a július-augusztus havi Wings-katalógusban 526685 termékkóddal hirdette meg a Malév Tu-154-est 1:500 méretben. A modell a festésminta szükséges újra tervezését követően végül egy éves késéssel, 2015 augusztusának végén jelent meg a gyártó Yesterday sorozatában, limitált kiadásban.

A modell dobozára szemléltetésképp a valódi gépet Zsille Péter, légiközlekedési szakíró ferihegyi fotója került. A doboz hátlapján található leírásban helytelenül HA-LVA lajstrom lett feltüntetve, de szerencsére magán a modellen helyesen HA-LCA szerepel. | © AIRportal.hu

A modell dobozára szemléltetésképp a valódi gépet Zsille Péter, légiközlekedési szakíró ferihegyi fotója került. A doboz hátlapján található leírásban helytelenül HA-LVA lajstrom lett feltüntetve, de szerencsére magán a modellen helyesen HA-LCA szerepel.

Az impozáns három hajtóműves Tu-154B2-es 1:500 méretarányban is látványos darab, még akkor is, ha jellemző méretei a törzshosszban mindössze 9,58 cm, szárnyfesztávja 7,51 cm ebben a kivitelben. A fémből készült modellnek állványfoglalata nincs, ezért külön preparáció nélkül futóművein állítható ki. | © AIRportal.hu

Az impozáns három hajtóműves Tu-154B2-es 1:500 méretarányban is látványos darab, még akkor is, ha jellemző méretei a törzshosszban mindössze 9,58 cm, szárnyfesztávja 7,51 cm ebben a kivitelben. A fémből készült modellnek állványfoglalata nincs, ezért külön preparáció nélkül futóművein állítható ki.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Herpa előtt még egyetlen modellgyártó sem készített Malév Tu-154-est 1:500 méretben, és a HA-LCA lajstrom sem köszönt vissza egyelten másik, akár nagyobb, vagy még kisebb méretű kiadáson sem. A Herpa kiadása azért is hiánypótló, mert az 1:500 sorozatában több Malév modell is megjelent már korábban. A történeti sorozatban ott szerepel a HA-MOA Iljusin Il-18-as és HA-LBP Tupoljev Tu-134-es is, amelyek mind a típuson elsőként alkalmazott festésmintát viselik, akárcsak most a Tu-154-es. | © AIRportal.hu

A Herpa előtt még egyetlen modellgyártó sem készített Malév Tu-154-est 1:500 méretben, és a HA-LCA lajstrom sem köszönt vissza egyelten másik, akár nagyobb, vagy még kisebb méretű kiadáson sem. A Herpa kiadása azért is hiánypótló, mert az 1:500 sorozatában több Malév modell is megjelent már korábban. A történeti sorozatban ott szerepel a HA-MOA Iljusin Il-18-as és HA-LBP Tupoljev Tu-134-es is, amelyek mind a típuson elsőként alkalmazott festésmintát viselik, akárcsak most a Tu-154-es.

A HA-LCA lajstromú Malév Tu-154-es 1973. szeptember 5-én landolt először Ferihegyen. A vadonatúj gép parancsnoka, a pilótalegenda dr. Fülöp András volt. LCAladárt 20 évi szolgálat után 1993-ban vonták ki a forgalomból, 1995-től repülőtéri gyakorlógép lett. Csaknem 20 éven át egy helyben állt a 13R futópályától balra egy félreeső területen, míg 2014 márciusában értékmentő múzeumi felújítás céljából elvontatták. Jelenleg az ACE füves előterén áll. | © AIRportal.hu

A HA-LCA lajstromú Malév Tu-154-es 1973. szeptember 5-én landolt először Ferihegyen. A vadonatúj gép parancsnoka, a pilótalegenda dr. Fülöp András volt. LCAladárt 20 évi szolgálat után 1993-ban vonták ki a forgalomból, 1995-től repülőtéri gyakorlógép lett. Csaknem 20 éven át egy helyben állt a 13R futópályától balra egy félreeső területen, míg 2014 márciusában értékmentő múzeumi felújítás céljából elvontatták. Jelenleg az ACE füves előterén áll.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!