A brazil gyártású regionális jet új generációjának első prototípusát ma mutatta be São José dos Campos-ban az Embraer, az első felszállást 2016 második félévére tervezik.

Az első E2 majd csak 2018-ban állhat forgalomba, ha a tesztelési program megfelelően halad. Az Embraer E190-E2 típust kizárólag a Pratt & Whitney PW1900G hajtóművével lehet majd vásárolni.

Az ünnepélyes bemutató (Fotó: Embraer) | © AIRportal.hu

Az ünnepélyes bemutató (Fotó: Embraer)


Az új generációs hajtómű-család egy másik tagjával, a hasonló elven működő PW1100G-JM-vel, melyet az A320neo típushoz gyártott a Pratt & Whitney, azonban komoly problémák merültek fel, melyeket még nem sikerült orvosolni.

A típuscsalád legnagyobb tagja, az E195-E2-vel kapcsolatban éppen a napokban jelentette be az Embraer, hogy a típus maximális felszállósúlyát 2 tonnával, a maximális hatótávolságát pedig 450 tengeri mérfölddel megnövelik. A repülőgép szárnyfesztávja szintén megnő, mintegy 1,4 méterrel lesz szélesebb az eredeti tervekhez képest. A gyártó feltehetően ezzel próbálja versenyképesebbé tenni a típust, valamint vonzóbbá azon üzemeltetők számára is, akik magasabb fekvésű repülőterekről üzemelnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az E2 család gépeire eddig 600 megrendelést könyvelt le a brazil repülőgépgyár, melyből 270 a kötelező érvényű megrendelés.

Mutatjuk másfél percben hogyan készül az Embraer E190-E2

Forrás: Embraer

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!