Kedd este kigördült a végszerelő hangárból az amerikai United Airlines leendő első Boeing 787-9 Dreamlinere. A légitársaság, amelynek flottájában már működnek a rövidebb törzsű, 8-as szériájú 787-esek a nyár folyamán készül átvenni a még több utas befogadására képes típusváltozatot.

Nem tétlenkedik a Boeing annyi biztos, vasárnap kigördült a legelső sorozatgyártott 787-9-es, sőt az Air New Zealand gépe már festésében is készen van, míg rá két napra, április 8-án, az esti órákban a United Airlines számára készülő első 9-es Dreamliner is abba a fázisba került, hogy elhagyta az everetti végszerelő sort.

A United Airlines korábbi bejelentése alapján a típust október 26-án készülnek nemzetközi forgalomba állítani, Los Angeles és az ausztráliai Melbourne közötti útvonalon, amelyen a légitársaság heti hatszori járatsűrűséget tervez a géppel. Ezt megelőzően, ahogy az új típusokkal szokásos, rövidebb távú a személyzetek gyakorlatszerzését segítő útvonalakra osztják be a gépet.


Az alaptípushoz képest 6 méterrel hosszabb törzsű 787-9-es Dreamliner indító légitársasága az Air New Zealand lesz, de az észak-amerikai kontinensen, azon belül is az Amerikai Egyesült Államokban a United Airlines fogja elsőként üzembe állítani ezt a típust, mint ahogy annak idején 2012 szeptemberében történt ez a 8-as Dreamlinerrel is.

Az átadás előtt azonban az elkövetkező hónapokban még számos, a gyártási folyamathoz kötődő procedúrán kell keresztül esnie a kedd este kigördült gépnek. Ugyan vezérsíkján már ott a United emblémája, de a gép teljes festése mellett többek közt a kabin konfigurálása, a fedélzet berendezése is még hátra van, a földi tesztekről és a berepülésről nem is beszélve.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A United viszont a fedélzeti elrendezésről is közölt részleteket, flottájuk B-787-9-esei összesen 252 utas szállítására lesznek alkalmasak, 48-an foglalhatnak helyet a Business, és 204-en az Economy osztályokon, amelyből 88 prémium Economy.

…és így fest az egyik már szolgálatban álló, rövidebb törzsű Boeing 787-8-as, amiből jelenleg 10 darab működik a flottában. (Fotó: United Airlines)


A légitársaság azt is elárulta, hogy a számukra készülő első, 9-es Dreamliner a típus hatósági tanúsítását végző, a Boeing által folytatott hivatalos berepülési program résztvevője is lesz, amiben egyébként öt gépet alkalmaznak, három a Boeing tulajdonában álló prototípus és két ún. korai gyártású légitársasági példány.

A United Airlines összesen 26 darab Boeing 787-9-est rendelt flottája számára, amely a háromtagú Dreamliner-család leghosszabb törzsű 10-es szériájával is rendelkezni fog, ugyanis a légitársaság abból is rendelt magának 20 darabot, méghozzá indító ügyfélként a tavalyi párizsi légi szalonon.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!