Elkészült az Air New Zealand első Boeing 787-9 Dreamlinerének festése. Az amerikai repülőgépgyár április 6-án, vasárnap gördítette ki a hangárból a típus indító légitársaságának különleges, új arculatot viselő gépét.

Kapcsolódó cikk, előzmény Kigördült az első Boeing 787-9 Dreamliner

A vadonatúj Dreamliner, amely már új-zélandi lajstromát (ZK-NZE) is magán viseli a légitársaság új arculatának első megtestesítője. Az Air New Zealand repülőgépeinek többsége – noha ez a fekete verzió kétségkívül igen látványos – ugyanennek a mintának a fehér változatát fogja viselni, amelyen csak a törzs hátsó része lesz fekete alapú. A teljes fekete festésnek limitált számban lesznek hordozói az arra kiválasztott gépek.

Az Air New Zealand leendő első Dreamlinere, most hogy elkészült a festése, az átadást előkészítő Boeing-részleghez kerül, amelynek a berepülési program elvégzése a feladata, először a földi tesztek, majd az éles, repülés közbeni próbák következnek, miután a légitársaság várhatóan a nyár folyamán át is veheti gépét.

Az Air New Zealand a hosszított törzsű Dreamliner forgalomba vezető légitársasága, amely összesen 10 darab 787-9-esre rendelkezik fix megrendeléssel. A társaság korábbi bejelentés szerint október 15-én készül elindítani első járatát flottájának legújabb generációs szélestörzsű típusával, amely Auckland és az ausztráliai Perth között közlekedik majd. Novembertől aztán még távolabbi útvonalak is indulhatnak Sanghajt és Tokió városát célba véve.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Még a festőhangárban, így mutat az Air New Zealand új arculatának teljes fekete alapú verziója a Boeing 787-9-esen. (Fotó: Boeing Company)


Az alaptípushoz képest 6 méterrel hosszabb törzsű 787-9-es nagyobb méreténél fogva nemcsak 40 fővel több utas szállítására lesz képes, hanem hatótáv teljesítményben 300 tengeri mérfölddel (555km) is túlszárnyalja a 8-as szériát. A nagyobbik Dreamliner a kabin konfigurációjától függően 250-290 utas befogadására alkalmas, míg hatótávolsága legfeljebb 15750km a gyári katalógusban foglalt adatsor szerint.

Az új-zélandiak döntésük szerint három-osztályos kabint konfiguráltatnak, 18 business, 21 prémium economy és 263 economy üléssel, így ők összesen 302 üléssel képzelik és tervezik a Dreamliner üzemet.

Az alkalmazott új technológiáknak köszönhetően a típus 20%-kal üzemanyag takarékosabb, és ugyanennyivel kevesebb szén-dioxid kibocsátása is van a hasonló méretű gépekhez képest. Az Air New Zealand a kétféle választható hajtómű közül egyébként a Rolls-Royce Trent 1000-es erőforrását választotta, a General Electric Dreamlinerhez kínált GEnx-1B típusával szemben.

A Boeingnek eddig 26 ügyféltől 405 darab 787-9-esre van beérkezett rendelése, amely a teljes Dreamliner-család (787-8, 787-9, 787-10) foglalásainak 39%-át teszi ki.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!