Erős potenciát lát a kínai piacban a brazil Embraer repülőgépgyár, amely a legfrissebb, következő 20 évre szóló előrejelzése szerint mintegy 1020 darab 70-130 üléses regionális típus keresletével számol a távol-keleti országban.

A 2018-tól bevezetésre kerülő új, második generációs E-Jet család látványterve. (Forrás: Embraer) | © AIRportal.hu

A 2018-tól bevezetésre kerülő új, második generációs E-Jet család látványterve.
(Forrás: Embraer)

Az idei pekingi China Aviation Expo megnyitójára időzített prognózis szerint az Embraer jó esélyekkel vághat neki az 1020 gépes igény minél nagyobb mértékű kiszolgálásának, mivel ─ állítják büszkén ─ a brazil gyár kereskedelmi típusokat gyártó részlegének ez eddig nem kevesebb, mint 80%-os piaci részesedésre sikerült szert tennie a kínai regionális piacon.

A közlés szerint a hatalmas országban népszerű ERJ-145, valamint a nagyobb teljesítményű E-190 típusaik 120-nál is több légikikötőn fordulnak meg nap mint nap. Június 30-ig bezárólag az Embraer Commercial Aviation 167 darab megrendelést gyűjtött kínai légitársaságoktól, amelyek irányába az érvényben lévő szerződések alapján 37 gépen áll a gyártási hátralék.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fejlődő gépigényt az Embraer Kína gazdaságának stabil, évente 5,6%-os növekedésével magyarázza, és ezt tartják az egyik legfontosabb összetevőnek a légiközlekedési ágazat következő két évtizedben várható évi 7%-os gyarapodásában is, amely várakozásaik szerint a világon minden országé közül a legnagyobb lesz.

A teljes mai, négytagú E-Jet család. (Fotó: Embraer) | © AIRportal.hu

A teljes mai, négytagú E-Jet család. (Fotó: Embraer)

A kínai piacon 2000 óta jelenlévő Embraer úgy látja, a kormányzat közlekedéspolitikai törekvései, amelyek hangsúlyt fektetnek a régiók közötti összeköttetések felfejlesztésére nagy lökést adhatnak a regionális légiközlekedés ágazatának, amelyben új légitársaságok létrejötte mellett a meglévők is ösztönözve érezhetik magukat minél több új járat indítására.

Előremutató, hogy Kína legújabb ötéves tervében 70 új repülőtér építése szerepel, további 28 légikikötő megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésével egyidejűleg. Kína légügyi hatósága pedig kimondottan a regionális légiközlekedést támogatandó évente 1 milliárd jüant invesztál az ágazatba, amellyel az erre a célra megfelelő méretű utasgépek terjedését is elő kívánják mozdítani.

Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy Kína repülőgépgyára a COMAC 2016 elején készül forgalomba bocsátani saját regionális típusát, az amerikai GE hajtóművekkel szerelt ARJ21-est, amelyre eddig összesen 342 megrendelés futott be, nem is beszélve az egyelőre fejlesztés alatt álló még nagyobb, keskenytörzsű C919-esről.

Globális előrejelzésében az Embraer kereken 100 géppel lát többre igényt idei tanulmányában az előző évben készítetthez képest, amely 6250 darab új regionális utasszállítóra mért várható keresletet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!