Kijelölte azokat a légitársaságokat Kína, amelyek között elosztják a június végén Párizsban aláírt összesen 45 darab újonnan gyártott A330-asra érvényes megrendelést. Négy üzemeltetőhöz kerülnek gépek, a legtöbb a Hainan Airlines flottájába.
Megépül Kínában az A330-as átadóközpont
Az AviationWeek birtokába jutott információk szerint a Hainan Airlines 20, a China Eastern Airlines 15, a Tibet Airlines és a Sichuan Airlines pedig 5-5 darab A330-ast vehet át abból a megrendelésből, amelyet Kína kötött az Airbus repülőgépgyárral. Az illetékes hatóságok, a kínai légügyi hivatal, valamint az ország repülőgép beszerzéseket felügyelő állami vállalata e négy légitársaság gépigényét találta a legindokoltabbnak.
Mind a 45 gép az A330-as típuscsalád jelenlegi hajtómű opciós variánsa lesz, amely A330-200-as és A330-300-as típusváltozatokban áll rendelkezésre.
A hajtómű választásról még nem született döntés, de a lap megjegyzi, mindegyik légitársaság ─ kivéve a Tibet Airlines-t, amelynek még egyáltalán nincs szélestörzsű gépe ─ a Rolls-Royce Trent 700 erőforrásával üzemeltetik a meglévő A330-asaikat, így ebben aligha várható változás. Holott az olyan magasan fekvő repülőterekre, mint amilyen a lhászai is előnyösebb lehet a teljesítményében arra leginkább megfelelő General Electric hajtómű opciót, a CF6-80E1-est választani.
2017-ben repül az első A330-as a kínai átadóközpontba
A nyáron Párizsban, a francia és a kínai miniszterelnök jelenlétében aláírt megrendelési szerződés további 30 gépre opciós vételi jogot is tartalmaz, de arról egyelőre nincsenek hírek, hogy ebből bármennyit is lehívott volna a kínai fél.
Annál inkább biztos, hogy Tiencsinben a 2008 óta működő A320-as végszerelő sor mellett létrejön az A330-as számára egy átadóközpont. Az ezzel kapcsolatos bejelentést július 2-án tették meg, és mostanra már az is tudható, hogy az Airbus 2017-ben készül küldeni az első fémtiszta A330-ast Kínába, hogy a toulouse-i végszerelést követően ott fejezzék be rajta a kabinberendezést, a festést, valamint az átadás-átvétellel járó procedúrákat.
A 45 gépes rendelés szállításai 2016-ban veszik kezdetüket és legalább 2018-ig tartanak, ebből következőleg nem mindegyik A330-ast a tiencsini komplexum fog véglegesíteni az üzemeltetője számára.