A kínai HNA csoport feltehetően tárgyalásokat folytat a Cargolux, luxemburgi cargo légitársaságban történő tulajdon szerzésről – értesült az Air Cargo World.
A kínai üzleti média egy meg nem nevezett HNA tisztviselőt idézve számolt be arról, hogy a cég ismét érdeklődik a Cargolux iránt, miután 18 hónappal ezelőtt a Qatar Airways túllicitálta a céget a Cargolux-ért folyó licitálásban.
Az értesülést sem a HNA, sem a Cargolux nem kívánta megerősíteni. Az orosz Volga-Dnepr Airlines-ról szintén az a hír járja, hogy érdeklődik a Qatar 35%-os Cargolux tulajdonrésze iránt.
A Haninan bázisú HNA csoport hat légitársaság tulajdonosa, néhány repülőtér üzemeltető, valamint logisztikai cégben és hotelekben is érdekelt és további nemzetközi expanzióban érdekelt. A HNA a múlt évben szerzett kisebbségi részesedést a török MyCargo Airlines társaságban (korábbi nevén ACT cargo), mely repülőgépeinek festését is a Hainan arculatához igazították.
A HNA csoport neve az elmúlt években többször is felmerült, hogy az azóta csődbe ment Malévot átvenné az államtól. A tranzakciótól végül a kínai fél állt el, a Malév ezt követően ment csődbe.
Amint arról korábban beszámoltunk a Qatar stratégiai nézetkülönbségek miatt kíván kiszállni a Cargolux-ból, így az is egyértelmű, hogy egy új befektető is komoly kihívásokkal fog szembe nézni. A Cargolux, amely 11 darab Boeing 747-400F és hat darab 747-8F áruszállító repülőgépet üzemeltet, 18 millió dolláros veszteséget könyvelt el a 2011-es évben.
A Cargolux Boeing 747-8F első kereskedelmi útján Ferihegyen