Nem árusít többet mogyorót a járatai fedélzetén az Easyjet, és arra kéri az utasokat, hogy ők se bontsák fel a magukkal vitt ropogtatnivalót.

A brit Daily Mail szerint a brit diszkont légitársaság az allergiások védelmével magyarázta a döntést. Az Easyjet emellett új, mogyorómentes menüt állít össze az utasoknak és minden ilyen tartalmú ételt kivonnak a fedélzetről.

Azt azonban ők sem tilthatják meg az utasoknak, hogy felvigyék a mogyorót a fedélzetre és megegyék, ezért csak kérni tudták az utasokat, hogy az allergiásokra tekintettel ha vettek is a ropogtatnivalóból, azt ne bontsák ki a fedélzeten. Az allergiás utasoktól pedig azt kérték, hogy állapotukról tájékoztassák előre a légitársaságot. Ha ugyanis van ilyen utas a fedélzeten, akkor a légiutas-kísérők mindenkivel tudatják, hogy nem fognak mogyorót eladni.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Az intézkedést már a múlt hónapban bevezették, miután Liz Sugg korábbi közlekedési miniszter rendeletben szabályozta a mogyoró fedélzeti árusítását, pontosabban annak tilalmát.

Tavaly decemberben állított össze a szaktárca egy menetrendet, aminek célja, hogy minden járaton megszűnjön a mogyoró árusítása. A döntés azok után született meg, hogy a British Airways járatán mogyoróallergia miatt meghalt egy 15 éves lány. Natasha Ednan-Laperiouse egy Heathrow-n vásárolt ételtől lett rosszul a fedélzeten. A British Airways már az eset után bejelentette, hogy nem árusít többet mogyorót, vagy mogyoró tartalmú ételt a fedélzeten.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.