2016-tól kezdődően megkezdi 17 darabot számláló Boeing 747-400 Combi flottájának forgalomból való kivonását a holland KLM légitársaság – írta cikkében a ch-aviation légiközlekedési hírportál.

Ez azonban nem mind a 26 KLM Boeing 747-400-as kivonását jelenti, csupán a félig utasszállító, félig teherszállító, azaz a Combi változatok távoznak a gépparkból. Az 5 utasszállító és 4 teherszállító változat még szolgálatban marad. Az utolsó Combi 747-es pedig várhatóan 2020-ban búcsúzik a szolgálattól.

Mi is az a B747 Combi?
A Boeing 747-400 Combi, egy speciálisan kialakított, megnövelt hátsó tehertérrel ellátott repülőgép, melyet vegyesen használnak utasok és nagyobb áruk szállítására, amik kipakolása egy hátsó nagyméretű rakodóajtóval oldható meg. Bár a kibővített raktér sok helyet foglal el, még így is rengetek, 275 fős utazóközönséget tud befogadni egy ilyen konfigurációval rendelkező repülőgép. A KLM flottájában a 23 évestől, 11 évesig találhatók Boeing 747-400-as Combi típusok.

Erick Varwijk, az Air France-KLM-Martinair Cargo csoport ügyvezető alelnöke ennek ellenére úgy nyilatkozott, hogy gondok akadtak a gépek váltótípusának kiválasztásával, ugyanis sem az Airbus, sem a Boeing nem rendelkezik olyan repülőgéppel, ami a kiöregedett Boeingek feladatait el tudná látni.

A három vállalat cargo ágazata épp leépítésen megy keresztül, amelynek következtében 2015-re már csak 8 KLM és Martinair teherszállító lesz Amszterdamban, míg Párizsban csupán két darab Boeing 777F fogja ellátni az áruszállítási feladatokat, ugyanis az Air France Cargo is megválik Boeing 747-400F gépeitől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!