A Wizz Air után két évvel a Ryanair is kivonul Frankfurt fő repülőteréről, a bázis felszámolását az ír fapados anyagi okokkal magyarázza.
A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint március 31-ével zárja be Németország pénzügyi központjának repülőterén lévő bázisát. Az ott dolgozó szakemberek más bázisokon kaphatnak munkát, a foglalással rendelkező utasoknak visszafizetik a jegyek árát.
Az ott állomásoztatott öt repülőgépet olyan helyszínekre irányítják át, amelyek „árcsökkentéssel reagáltak a járvány okozta forgalomkiesésre”.
A fapados cég tehát túl drágának találta a frankfurti légikikötő szolgáltatásait, közleményében ki is hangsúlyozta, hogy ebben az időszakban, amikor újra növekedésnek indult a forgalom, kedvezményekkel és támogatásokkal kell ösztönözni a légitársaságokat, ehelyett Frankfurtban az áremelés mellett döntöttek.
Emellett azt is sérelmezi a fapados, hogy a német kormány továbbra is a Lufthansa-csoportot támogatja, álláspontja szerint diszkriminatív módon, és felidézik az állam 9 milliárd eurós támogatási csomagját is (amelyet azonban a Lufthansa már visszafizetett – a szerk.). A Ryanair azonban nem esik kétségbe, közlése szerint több európai légikikötő is keresi a kegyeit.
Ismert, a Wizz Air 2020 második negyedévében távozott a frankfurti fő repülőtérről, szintén a magas kiszolgálási díjakra hivatkozva.
A repülőtéri díjak emelése már tavaly is konfliktust szült a légikikötőket, illetve légitársaságokat tömörítő érdekvédelmi szervezeteknél, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója, Willie Walsh őrültségnek nevezte, hogy a közpénzből megmentett légicégektől akarják a reptérüzemeltetők beszedni a kiesett bevételüket, a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) viszont úgy látja, nincs más megoldás.
A frankfurti repülőtér még a járvány előtt kezdett nagyobb figyelmet fordítani a fapadosokra, miután a hagyományos légicégek növekedési potenciálja már nem elégítette ki az igényeket. El is kezdték tervezni a fapados mólót, amelyet 2021-ben kellett volna átadni, de a járvány miatt csak 2026-ra készülhet el.