Másfél éves kutatási projektben vesz részt a British Airways, amelynek célja kisebb tömegű üzleti és prémium turista ülések fejlesztése.
Közös konzorciumot hozott létre a British Airways, a Williams Advanced Engineering, a JPA Design és az SWS Certification, amelyet az Airbus és az Aerospace Technology Institute (ATI) is támogat.
A társulás egy példán keresztül szemléltette, hogy miért is érné meg könnyűsúlyú üléseket használni a jelenlegiek helyett.
Tizenkét Airbus A350-es üzleti osztályú üléseit könnyebbekre cserélve évente 942 000 kilogramm szén-dioxidot és 196 600 USA-dollárt lehetne megspórolni.
Korábban már írtunk arról, hogy a Williams F1-es alakulat a JPA Designnal karöltve Forma 1-es technológiát vinne a fedélzetre, a most megalakult társulással pedig ezek a célok egy fokkal közelebb kerülnek a megvalósításhoz.
A konzorciumban minden vállalat a saját iparági tapasztalataival járul hozzá az innovatív ülések fejlesztéséhez. Az 1,4 millió brit font értékű projektet a Williams Advanced Engineering, a Forma-1 kocsik üléseinek tervezésével foglalkozó cég fogja vezetni.
A koncepcióterveket a JPA Design kabingyártó cég fogja készíteni, a British Airways és az Airbus az új technológia piacra dobását támogatja, az SWS Certification pedig a hatósági jóváhagyások megszerzésén dolgozik majd.
A cél egy olyan termék kifejlesztése, amely keskenytörzsű és szélestörzsű Airbus-gépekbe egyaránt beszerelhető. Az Airbus évente körülbelül 800 repülőgépet gyárt le, amelyek közül a legtöbb az A320-as családba tartozik. Évente megközelítőleg ezer, ággyá alakítható üzleti osztályú ülést rendelnek erre a repülőgéptípusra.
Arról egyelőre nem esett szó, hogy az új ülések milyen előnyökkel járnak az utasok számára.