Az olimpiai játékok idején körülbelül 3000 extra üzleti járat várható délkelet-angliai céllal. Többek között az olimpia miatt megnövekedett forgalom, valamint az olimpiai játékok biztonsága érdekében különleges légtér felosztás kerül alkalmazásra 2012. július 14-től augusztus 15-ig. Az üzleti járatok működtetőinek résidőket kell foglalniuk ahhoz, hogy berepülhessenek a különleges, korlátozott légtérbe, amit eddig még kevesen tettek meg.

Az Egyesült Királyság Civil Légügyi Hatóságának becslése szerint (az üzleti gépeken kívül) mintegy 150 magánjárat is érkezik. Mivel az olimpiai játékok nem állami esemény, sem az üzleti-, sem az említett magángépek nem élveznek előjogot, ezen kívül részükre még a Heathrow-ra történő érkezés is tiltott.


Ábra: Floghtglobal

London Luton csak [drop-and-go], azaz kiszállás és továbbrepülés céljából használható parkolás és hangár kapacitási problémák miatt. A légitársaságok további 500.000 látogatót várnak a játékok idején, így Anglia fő repterei igen forgalmasak lesznek.

Repülési tervet minden üzemeltetőnek a szokott módon kell készíteni, viszont amelyik nem kap résidőt adott légtérre, repülési terve elutasításra kerül. Menetrenddel nem rendelkező repülési terv abban az esetben kerül elfogadásra, ha a kiutalt résidőkre hivatkozó jegyzetekkel el van látva. Ezen felül üzleti repülést abban az esetben fogadnak el olimpiai desztinációra, ha a gép olyan repülőtérről indult, ami a vonatkozó biztonsági egyezményeknek megfelel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A résidők kiosztási rendszere már működik annak biztosítására, hogy a légiforgalmi irányítás kapacitása megfeleljen az igényeknek. A légtér korlátozottan rendelkezésre álló készlet, ugyanakkor a parkoló területek mérete nem tudja minden reptéren kielégíteni az igényeket.

A légiközlekedés lebonyolítására nincs hatással az sem, ha mindenki az utolsó percre hagyja a résidő foglalását, hiszen ha az adott napon elfogynak, további kérések elutasításra kerülnek, vagy más időpontot ajánlanak.

A résidőket az Airport Cordination Ltd (ACL) kezeli csak az ellenőrzött (illetve átmenetileg ellenőrzött) légtérre. Az ellenőrzött légtér kiterjesztésre kerül, melyben korlátozott és tiltott zónákat alkalmaznak. Az üzleti gépeket üzemeltetőknek azt is számításba kell venniük, hogy adott repülőterekre vezető (légi) útvonalak változnak a szabványos, megszokott eljárásoktól. Ezt figyelembe kell venniük az üzemanyag-készlet tervezésben. A légi navigációs szolgáltatást nyújtó NATS feladatul kapta, hogy újratervezze a délkeleti légtér útvonalait az olimpia biztonsága, valamint a légtér kapacitása szempontjából, és új, átmenetileg ellenőrzött légteret alakított ki, hogy megbirkózzon a várt üzleti repülések igényeivel is.

Azokra a repülési mozgásokra, VFR repülésekre (látás alapján történő repülés), melyek a korlátozott repülési zónát bármilyen formában is érinti (indulás, cél, vagy átrepülés), repülési tervet kell készíteni. E repülők különleges korlátozások alatt mozoghatnak, válaszjeladóval kell rendelkezniük, mely egy kiosztott kódot kell, hogy kibocsájtson, rádiókapcsolatot kell létesíteni az alacsony légtér radarirányító szolgáltatójával, melyet a Királyi Légierő üzemeltet.

Az a gép, mely a fenti engedélyek és kötelezettségek bármelyikével nem rendelkezik, vagy nem hajtja végre, könnyen a figyelem középpontjába kerül, beleértve azt is, hogy két, teljes fegyverzettel felszerelt RAF Typhoon tartóztatja fel.

Annak példájára, hogy mire várhatnak a London környéki üzleti repülés repterei, a Biggin Hill repülőtér fejlesztési menedzsere, Robert Walters elmondta, hogy repterükre kifejezetten az olimpiára a július havi 1200-1800 szokásos üzleti mozgáson felül körülbelül 180 résidőt foglaltak, de még többre számítanak. Walters javaslata szerint mielőbb résidőt kell foglalni, mert a kapacitás véges.

Csakúgy, mint más üzleti reptér, Biggin Hill a szolgáltatások szempontjából is versenyben van más légi kikötőkkel, így például fontos a gyors közlekedés választásának a lehetősége London központjába és az olimpiai parkba.

A helikopterközlekedés az olimpiai parkba tiltott, így a Battersea-i London Heliport a legközelebbi, Londont kiszolgáló forgószárnyas desztináció, meghagyva a vasúti és közúti közlekedések választási lehetőségét az átszállóknak.

Forrás: Flightglobal

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!