A nagy arab fuvarozók állják a támadásokat és nem hajlandóak engedni a személyzetek női tagjaival szemben támasztott politikájukból.
Március 8-án ünnepelte a világ a nemzetközi nőnapot, amikor még hangsúlyosabban kerül előtérbe a női egyenjogúság. A kérdésre főként a nagyobb vállalatok érzékenyebbek, mivel többségében kevésbé családbarát munkahelyek, mint a kisebb cégek. Különbséget jelent továbbá a vállalat (vezetőségének) nemzetisége is, főleg ha egy közel-keleti társulásról beszélünk. Tökéletesen illik a mintába a Qatar Airways és az Emirates is, melyek nőkkel szemben támasztott munkakörülményeik kapcsán a közelmúltban (ismét) felmerült némi aggály.
A Közlekedési Dolgozók Nemzetközi Szövetsége (ITF) nem először ostromolja az arab légitársaságokat nőkkel szemben támasztott politikájuk miatt: a nevezett fuvarozók megtiltják a nőknek a férjhez menetelt és a teherbe esést. Az ok egyszerű: a helyi szabályzók miatt a várandós légiutas-kísérők nem repülhetnek, a földi munkahelyek száma viszont limitált, így sok esetben elbocsátás lesz az ügy vége. Pár évvel ezelőtt egy svéd napilap publikált cikket e témában „Igazság a Qatar Airways luxusának árnyékában” címmel, de mások is bírálták a közel-keleti fuvarozókat.
„A munkavállalók kezelése túlmutat a kulturális különbségeken. A légitársaságok közül náluk a legrosszabb a nők helyzete” – mondta a Reuters hírügynökségnek Gabriel Mocho, a Közlekedési Szervezetek Nemzetközi Szövetség légiközlekedési ágazatának titkára.
Akbar al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója dühösen reagált a támadásokra. Elmondása szerint jogosan tartják vissza légiutas-kísérőiket a házasságtól és gyermekvállalástól 5 évig, mivel a cég szeretné viszontlátni a munkavállalókba fektetett pénzösszeget.
Az Emiratesnél hasonló a helyzet: azon légiutas-kísérők, akik kevesebb, mint három éve dolgoznak a cégnél, amennyiben gyermekáldás elé néznek, elküldik őket, ellenben a legalább három éves munkaviszonnyal rendelkezőknek jár a szülési szabadság.