Megérkezett Toulouse-ba a repülési tesztekre szánt első A350XWB elülső törzs-része. A pilótafülkét is magába foglaló hatalmas szerkezeti elemet egy Beluga szállította az Airbus végszerelő üzemébe.

A Saint-Nazaire-ből érkezett szerkezeti elem az első repülési tesztekre szánt Airbus A350XWB-nek az alkotója lesz. Az igen impozáns, 21 méter hosszú törzs-részt egy Airbus A300-600ST típusú teherszállító, ismertebb nevén Beluga szállította Toulouse-ba.

A szükséges rendszerekkel teljesen felszerelt elülső törzset még az idei nyár folyamán “összeházasítják” a középső, valamint hátsó törzs-részekkel.

Az Airbus áprilisban kezdte meg a legelső A350-es végszerelését, az a repülőgép azonban soha nem fog a fellegekbe emelkedni ugyanis a földi terhelési tesztekben fog nélkülözhetetlen szerepet betölteni.

Az Airbus A350XWB az európai repülőgépgyár vadonatúj középkategóriás szélestörzsű típusa. A hosszú távú járatokat teljesíteni képes repülőgép tervezése során a legújabb aerodinamikai technológiák kerültek alkalmazására a lehető legmagasabb fokú hatékonyság elérése érdekében. Az Airbus szerint az A350-es üzemeltetési költségei, beleértve az üzemanyag takarékosságot is 25%-kal kedvezőbbek a jelenleg üzemelő konkurens típusokhoz képest. Az A350-es szerkezeti felépítményének több mint 70%-át a legkorszerűbb anyagok alkotják: a könnyű kompozit anyagok aránya igen jelentős 53%, a fennmaradó hányad titán és legújabb generációs alumínium ötvözet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A350XWB típuscsalád háromféle változatban rendelhető: háromosztályos fedélzeti kialakítást alapul véve az A350-800-as 270, míg a hosszabb törzsű A350-900 és -1000 változatok 314-350 utas szállítására lesznek alkalmasak.

A tegnap záródott 2012. évi Farnborough légi szalonon egy A350-es üzletet sikerült kötnie az európai repülőgépgyárnak. Mint arról beszámoltunk a Cathay Pacific rendelt a típuscsalád legnagyobb változatából, az A350-1000XWB-ből.

Az Airbus korábbi közlése szerint a berepülési programhoz összesen 5 repülőgépet építenek. Az első felszállás tervezett ideje 2013-ban várható. A típus első üzembeállítója a Qatar Airways lesz, amely a jelenleg érvényben lévő ütemterv szerint 2014 első félévében kapja meg első, eXtra-Wide-Body A350-esét.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!