Csipős véleményt fogalmazott meg Michael O’Leary a Boeing repülőgépgyár új generációs 737MAX típuscsaládjával kapcsolatban. A Ryanair vezére szerint az új hajtómű opcióval kínált típus csupán egy „tüntetően intelligens módón” felvázolt terv az Airbus Neo típuscsaládjára adott válaszként – adta hírül a Flightglobal.

Az ír ultra-low-cost légitársaság és az amerikai repülőgépgyár között ugyan folynak tárgyalások további Boeing 737-esek beszerzését illetően, amelyek között a jelenlegi flottában szolgálatot teljesítő 737-800NG-k mellett már ott lebeg a 737MAX lehetősége is, de O’Leary egyértelmű panaszként fogalmazta meg, hogy a Boeing egyelőre nem képes megmondani, hogy a MAX valójában miként is fog kinézni és, hogy pontosan milyen üzemanyagtakarékosságot kínál.

Visszatérő téma a Ryanair számára a repülőgépek fedélzetén kialakítandó állóhelyek programja. Az ír fapados légitársaság a jelenlegi 189 utas befogadására alkalmas fedélzetet körülbelül 230 utas befogadására alkalmassá kívánja alakítani. Ez azonban csak úgy lenne kivitelezhető, ha a repülőgép hátsó mosdóhelyiségeit, valamint az utolsó 6 üléssort eltávolítanák a fedélzetről. O’Leary úgy fogalmazott, hogy addig semmilyen további megrendelést nem tesznek a Boeingnek, amíg nem állnak elő valamilyen megoldási javaslattal. A Ryanair olyannyira komolyan gondolja az állóhelyek kialakítását célzó tervét, hogy állítólag már kísérletet is tett rá, hogy próbaüzemet engedélyztessen az állva történő légi személyszállításra, de kérelme egyelőre elutasításra került.

A vállalat flottabővítési terveit illetően O’Leary – akárcsak az idei évben tett első, január 24-i hivatalos budapesti látogatásán – megerősítette, hogy komolyan érdeklődnek az új sugárhajtású kínai utasszállító típus, a Comac C919-es iránt. Érdeklődésük olyannyira komoly, hogy egy külön stáb is együttműködik a kínai gyártóval a várhatóan 2019 táján megjelenő 200 személyes változat kialakításában. Bár komoly, az európai gyárat jobb színben feltüntető kritikát fogalmazott meg a Boeinggel szemben, O’Leary úgy nyilatkozott, hogy az Airbus jelenleg nem játszik flottafejlesztési terveikben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!