Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) megtiltotta a külföldi légitársaságoknak, hogy augusztus végéig vizuális megközelítéseket hajtsanak végre a San Franciscó-i repülőtér 28 bal, és jobb pályáira – írja cikkében a Flightlobal.com hírportál.

A hatóság azt követően hozta meg a szabályozásról szóló rendeletet, miután 2013. június 1. óta több olyan incidens is történt, amikor külföldi légitársaságok pilótái hibáztak a repülőtérre történő leszállási manőverek végrehajtásakor.

Amint arról korábban beszámoltunk, 2013. június 6-án az Asiana Airlines egyik Boeing 777-200ER típusú repülőgépe csapódott a földnek, mivel a pilóták jóval a kijelölt siklópálya alatt közelítették meg a 28 bal pályát. A balesetben 3 ember életét vesztette.

2013. július 23-án a taiwani Eva Air egyik Boeing 777-300ER típusú utasszállítója süllyedt a kijelölt siklópálya alá. Az irányítótorony személyzetének felszólítására átstartoltak, így kerülték el a balesetveszélyt.

Az átstartolás (go around) egy teljesen normális eljárás, és akár naponta többször is szükség lehet arra, hogy egy érkező gép megszakítsa a leszállási manővert, melynek számos oka lehet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzá kell tenni, hogy az ILS berendezés egy, a pálya másik végén történő építkezés miatt nem üzemel június óta, ezért növekedett meg a pontatlan leszállások száma.

Az ideális siklópályát jelző műszer egészen augusztus végéig inaktív lesz, így az FAA arra kötelez minden külföldi légitársaságot, hogy egyéb műszeres megközelítést használjanak a rendszer újbóli helyreállításáig. Az amerikai légitársaságok pilótái továbbra is látás szerint szállhatnak le a repülőtéren, amennyiben az időjárási körülmények azt lehetővéteszik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!