Lángcsóva hagyta el április 30-án a Toulouse-ból felszálló első A320neo prototípus 2-es számú, jobboldali hajtóművét, amelyet a híradások szerint madárral való ütközés okozott. A repülőgép ezután biztonsággal leszállt. Az Airbus részleteket nem közölt, de sajtóérdeklődésre hangsúlyozta, az eset nem befolyásolja a programot, sem a tanúsító eljárás, sem a tervezett forgalomba bocsátás nem szenved emiatt késedelmet.

A repülőterek környezetében a repülőgépek le-, és felszállása során a madárral való ütközés állandó veszélyforrás, ez alól az Airbus gyár melletti toulouse-i légikikötő sem kivétel, ezért az április 30-i eset nem kirívó. Inkább amiatt kapott nagyobb figyelmet, hogy az Airbus prototípusával, a berepülési programját teljesítő Pratt&Whitney PW1100G hajtóművel szerelt egyik A320neo-val történt, amelyet egy fénykép is megörökített.

Az április 30-i incidensben érintett első A320neo prototípus a szűzrepülése napján, 2014. szeptember 25-én. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az április 30-i incidensben érintett első A320neo prototípus a szűzrepülése napján, 2014. szeptember 25-én. (Fotó: Airbus)

Azzal az MSN6101 gyári számú, elsőként megépített A320neo géppel, amely 2014. szeptember 25-én teljesítette a szűzfelszállását. Az új hajtómű opcióval kínált A320-ast az Airbus az idei év utolsó negyedében, korábbi közlés szerint várhatóan novemberben készül forgalomba állítani. Indító légitársasága a Qatar Airways lesz, amely összesen 50 darab a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett A320neo típust rendelt.

Az AviationWeek által szóra bírt név nélküli Airbus szóvivő szerint az április 30-i eset miatt nem fog késedelmet szenvedni a program. Mint mondta, ilyesmi előfordulhat a nagy teljesítményen végzett próbák során. A lap pedig a fényképen látottakból, a gép fékszárnyainak és a főfutók aknazáró fedeleinek állásából arra következtet, hogy az incidens felszállás közben történt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A híradás Greg Gernhardt előzőleg tett, áprilisi nyilatkozatát is felidézi, amely szerint az A320neo program megfelelően halad, sőt a maguk részéről még egy kicsit meg is előzték a menetrendet. A Pratt&Whitney kereskedelmi típusok hajtóműveit gyártó részlegének elnöke kifejtette, március vége óta immáron két PW1100G reduktoros hajtóművel szerelt prototípus vesz részt a berepülésben, és már a szériagyártott gépek első két hajtóműve is gyártásban van. A következő prototípus pedig, amihez hajtóművet kell szolgáltatniuk az már a hosszabb törzsű A321neo lesz.

Az A320neo családhoz kínált másik hajtómű opció, a CFM International LEAP-1A. Ezzel az erőforrással ellátott első A320neo-t idén április 13-án mutatta be az Airbus. Szűzfelszállására eddig még nem került sor. Az európai gyártó a típusengedélyek megszerzéséhez szükséges tanúsító eljáráshoz összesen 8 gépet épít, mivel a programot az A320neo mellett az A319neo és az A321neo változatokon is külön-külön, a másik hajtómű típussal is le kell folytatni. A teljes rendelésállomány jelenleg 71 ügyfél 3694 darab gépén áll.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!