Február 25-ével leáll az Air Italy, a járatokat addig más légitársaságok üzemeltetik. A törléssel érintett érintett utasoknak visszatérítik a jegyek árát. A Qatar Airways jelezte: további támogatást adtak volna a cégnek, ha a többi tulajdonos is elkötelezett lett volna a cég megmentésében.

A légitársaság honlapján közöltek szerint február 25-ig minden járat el fog indulni, ide értve a 26-án visszainduló járatokat is, sem a menetrendben, sem a feltételekben nem lesz változás. A döntést a cég vezetése a mai rendkívüli ülés után hozta meg.

A járatokat azonban nem az Air Italy fogja üzemeltetni, de arról egyelőre nincs információ, hogy mely légitársaság fog beugrani az olasz cég helyett.

A február 25-e utáni időszakra szóló jeggyel rendelkezőknek fel kell vennie a kapcsolatot a légitársasággal, és visszakapják a jegy árát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A bejelentést követően a Qatar Airways, mint az Air Italy 49 százalékos, kisebbségi tulajdonosa közleményében azt írta, a 2017 szeptemberi akvizíció óta folyamatosan támogatták a légitársaságot: repülőgépeket biztosítottak, és rendeltek, emellett anyagilag is hozzájárultak a cég napi működéséhez.

A Qatar Airways mindig is hitt az Air italy projektben, a továbbiakban is segítette volna a cég üzemelését, de ehhez a több tulajdonos hozzájárulására, és elköteleződésére is szükség lett volna.

Az Air Italy-t az Air Meridiana romjain hozták össze rendkívül ambiciózus célokkal, és a Qatar Airways pénzügyi segítségével. Az Akbar Al-Baker által vezetett légitársaság 49 százalékos tulajdonrészt szerzett olasz versenytársában, és azt tervezte, hogy Olaszország legnagyobb légitársasága lesz, és az Alitalia helyébe lép.

Az új Air Italy-t 2018. március elsején indították útnak új stratégiával, és új arculattal. A tavalyi nyári menetrendi időszakban újabb Airbus A330-as bérlésével új amerikai járatok indításával számoltak.

Az elmúlt napokban azonban egyre több pletyka kezdett el terjengeni arról, hogy a cég nagyon rossz anyagi körülmények között működik, a 2018-as, 160 millió eurós veszteségnél is rosszabb eredmény közlésére számítottak.

A leálláskor az Air Italynak 12 gépes flottája volt, ebből 9-et tudtak használni, mivel 3 Boeing 737 MAX-uk a repülési tilalom miatt kényszerpihenőn van. Szélestörzsű flottáját négy, közel 16 éves Airbus A330-200-as adta, amelyeket a Qatar Airways-től kaptak kölcsön.