Súlyos anyagi problémák miatt ideiglenesen leállt a Jet Airways, India valaha második legnagyobb forgalmat bonyolító légitársasága.

A lépésről a cég igazgatósága döntött, miután nem sikerült friss tőkéhez jutnia a hitelező bankoktól. A járatokat szerdán még teljesítik, a maradék géppark egyelőre a földön marad.  A hitelezők szerdán elutasították az újabb 58 milliós hitel nyújtását, mert attól tartottak,h ogy pár nappal később újabb összegeket kell a cégbe ölni, hogy működőképes legyen.

Egyelőre bizonytalan, hogy az 1,2 milliárd dolláros adóssággal küzdő légitársaság meddig nem tud üzemelni, a tulajdonos bankok több befektetővel is tárgyalásokat folytatnak a részesedés átvételéről, köztük a korábbi fő tulajdonos és alapító Naresh Goyallal.

Forrás: Jet Airways

A Jet Airways anyagi helyzete egy évvel ezelőtt kezdett el újból rosszra fordulni, nyáron jelentette be a cég, hogy 90 napon belül kifogy a készpénzből, ha nem történnek jelentős változások. Bár a társaság elkezdte a költségcsökkentést, az indiai piac sajátosságai miatt ez nem sokat ért. A milliárdos lakosú Indiában ugyanis a diszkont légitársaságok és az állami Air India akkora többletkapacitást dobtak a piacra, ami jelentősen lenyomta a jegyárakat és így a jövedelmezőséget. Bár ez mindenkit érint, a fapadosok alacsonyabb költségszint mellett üzemelnek, az Air Indiát pedig közpénzen tartják fenn.

Mivel a Jet Airways lassan egy éve nem fizeti a számláit, a beszállítók felfüggesztették a munkáikat, emiatt a gépek jelentős része a karbantartás hiánya miatt földre kényszerült. Később aztán a lízingcégek is elkezdték követelni a pénzt, majd most tavasszal megkezdték a gépek indiai lajstromból való kivonását, így ki tudták vinni az országból őket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A valaha mintegy 120 gépes flottából a leállás előtt alig 10 példány üzemelt, a többség a földön állt. A hosszú távú járatokat felfüggesztették, miután Amszterdamban egyik partnerük lefoglalta a társaság saját tulajdonú Boeing 777-esét a tartozások fejében.

Fotó: AIRportal.hu

A Jet Airways megmentésének egyik módja az lett volna, hogy a hiteleket biztosító bankok a hitelt tőkévé konvertálták, ezzel tulajdonrészt szereztek a cégben. A pénzintézetek tovább akarnak ezen adni, és bár a hírek szerint megkezdődtek a tárgyalások, a leállás bejelentésekor még nem kötöttek megállapodást egyetlen érdeklődővel sem.

Legutóbbi, december 31-ével végződött harmadik pénzügyi negyedévre szóló jelentésében a társaság 4,6 milliárd dollár adózott veszteséget könyvelt el, egy évvel korábban még 370 millió dollár nyereség mutatkozott.