A brémai székhelyű OLT Express, német fapados-regionális légitársaság 2013. január 27-én, vasárnap beszüntette működését. A légitársaság azt követően kényszerült a repülés felfüggesztésére, hogy a cég vezetése tárgyalásokat folytatott a tulajdonossal, a holland, Panta Holdinggal.

2012. decemberében az OLT Express Germany a vállalat komoly átszervezésébe kezdett, melynek keretében nagy mértékben visszavágták a légitársaság járathálózatát és flottáját is. A légitársaság megmentéséhez azonban ezek a lépések sem voltak elégségesek, így a menedzsment és a tulajdonosok a leállás mellett döntöttek.

Az OLT Express flottája tíz darab Fokker 100, három darab Saab 2000 és egy Saab 340A repülőgépből állt. A flotta átlagéletkora 19,2 év volt. A légitársaság 2012. decemberében kiadott közleménye szerint az alacsony utasszám miatt kényszerült a működésének jelentős átszervezésére. A légitársaság korábban Drezda (DRS), Karlsruhe/Baden-Baden (FKB), Münster/Osnabrück International (FMO) és Saarbrücken Ensheim (SCN) regionális repülőterekről üzemeltetett járatokat.

Az átszervezés keretében a légitársaság flottájának méretét is jelentősen csökkentették, a 10 darab Fokker 100-as repülőgépből 5 darab gépet még akkor kivont flottájából a cég.

A cég 1958-as alapításával egyike volt Németország legöregebb légitársaságainak. Az elhibázott növekedési stratégia rövid távon megállította a társaságot. A kétezres években sikeres együttműködés révén az Airbus-szal, gazdaságosan üzemeltettek járatokat a gyár repterei között, valamint különböző charter járatokat teljesítettek. A sikereken felbuzdult tulajdonosok először létrehozták a lengyel leányvállalatot, az OLT Poland-ot, mely rekordgyorsasággal ment tönkre néhány hónapnyi üzemelés után.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Augusztus végén nem tanulva a lengyel példából, egyesültek a Contact Air-rel, és a lengyel üzleti modellt lemásolva, több kisebb német reptérről jelentettek be low-cost modell szerint üzemeltetett járatokat. A hirtelen növekedés, a rosszul átgondolt útvonalhálózat, és nem megfelelő marketing következménye az volt, hogy már decemberben át kellett szervezni a társaságot, és jelentősen csökkenteni mind a gépek, mind az elérhető desztinációk számát.

Ferihegyen 2012 október 16-án landolt az első Drezda-Budapest járat, mindösszesen 10 fizető utassal. A járat sikertelenségét jelzi, hogy először csökkentették a viszonylatok számát, majd november végén fel is függesztették. A karácsonyi időszakban ugyan még teljesítettek 3 járatot, de ekkor már nem lehetett jegyeket foglalni Drezdába.

Budapesten a tegnapi napig ugyan még rendszeresen lehetett OLT Express Fokker-100-as gépekkel találkozni, de ezek a Contact Air-től megörökölt Swiss-el kötött szerződés kapcsán jártak nálunk. A svájci légitársaság állandó jelleggel két gépet bérelt a német cégtől, hogy ezekkel pótolja hiányzó kapacitását.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!