Az eredetileg 1953-ban alapított légitársaság az egyik legismertebb vállalat volt az európai piacon, de leginkább az amszterdami Schiphol repülőtéren, amely a november elején leállított Trans Mediterranean Airlines legnagyobb bázisa volt Nyugat-Európában.

A TMA Cargo-ként is ismert cég volt az egyetlen olyan társaság, amelyet az 1950-es évek végén a libanoni kormány elismert, és képviselhette az országot a világ minden táján, mint hivatalos fuvarozó. A repülések elsősorban bérelt gépekkel történtek, így a TMA flottájában megfordultak a Douglas DC-4-es, valamint DC-6-os típusok is, de még Boeing 707-es, és Boeing 747-es repülőgépek is teljesítettek szolgálatot a társaság égisze alatt.

Az évezred elején viszont a légitársaság egyre nehezebb anyagi körülmények között volt kénytelen üzemelni, így 2004-ben a vezetőség úgy határozott, hogy határozatlan időre beszüntetik az üzemelést. A szerencse 4 év múlva mosolygott újra a TMA Cargora, amikor egy helyi üzletember, Mazen Bsat jelképes áron, 1 dollárért felvásárolta a légitársaságot, majd rendezte a cég 60 millió dollárra becsült tartozásait.

Ezek után 2009 októberében jelentették be, hogy újraindítják a teherszállítást, így a cég akkori egyetlen repülőgépe, egy Airbus A300-600F új festést kapott, és 2010 elején valóban útjára is indult a megújult libanoni társaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A TMA egyik Boeing 767-es repülőgépe Ferihegyen a szerelőhangár előtt. (Fotó: Bodorics Tamás - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A TMA egyik Boeing 767-es repülőgépe Ferihegyen a szerelőhangár előtt. (Fotó: Bodorics Tamás – AIRportal.hu)


A viszonylag sikeres újrakezdésnek köszönhetően további kapacitásra volt szüksége a TMA-nak, így további 3 darab teherszállításra átalakított Boeing 767-300-as repülőgépet szerzett be a portugál Euroatlantic Airways-től, sőt további A300-as gépek bérlése is napirenden volt, de a jelenlegi helyzet azt bizonyítja, hogy ez már nem fog bekövetkezni.

A TMA amszterdami munkatársai közleményükben leírták, hogy az európai piac magabiztos fejlődése ellenére a Közel-Keleten folyamatosan zajló társadalmi, valamint gazdasági problémák szépen lassan ellehetetlenítették a vállalat működését, így a vezetőség azon tagjai, akik még nem menekültek el az országból úgy döntöttek, hogy nem érdemes a nagy múltú légitársaságot tovább fenntartatni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!