Január 11-én, szombaton hivatalosan felfüggesztette működését az Ernest Airlines, a cég gépeit visszavették a lízingcégek, a három Airbus A320-ast és egy A319-est Európa különböző repülőterein tárolták le ideiglenesen.

A magánkézben lévő diszkont légitársaság üzemelési engedélyét (Operating Licence – OL) január 13-i hatállyal függesztette fel hivatalosan az olasz polgári légügyi hivatal (ENAC), a cég pénzügyi helyzete miatt.

A hatóság ezt már decemberben, két héttel az intézkedés tényleges hatályba lépése előtt bejelentette, a légitársaság azonban elébe ment ennek, és már a határidő előtt két nappal, jeggyel rendelkező ügyfeleit előre tájékoztatva a helyzetről, beszüntette a kereskedelmi járatok teljesítését.

Mivel egyetlen saját repülőgépük sem volt, a tulajdonos lízingcégek január elején elkezdték visszavenni azokat, csak az utolsó beütemezett járatok teljesítéséhez hagytak elegendő kapacitást az Ernestnek.

Az első, EI-LIN lajstromjelű Airbus A320-ast január harmadikán kapta vissza a tulajdonos Blackbird Capital, amely a gépet Jordániába, Amman nemzetközi repülőterére repülte át.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt követte az EI-LIX regisztrációval használt A320-as, amit a Macquarie Air Finance néhány nappal később vett vissza, és repült a dél-franciaországi Tarbes-Lourdesbe. A fapados cég egyetlen bérelt A319-ese (EI-FVG) pedig az írországi Shannonba került, itt vár új üzemeltetőre.

Az Ernest utolsó járatát az EI-GCC lajstromjelű Airbus A320-as teljesítette az ukrajnai Lvivből Milánó-Bergamó repülőterére, január 10-én – írta meg az Airways Magazine.

A gépet ezután szintén a Tarbes-Lourdesbe, a kontinentális Európa egyik nagyobb tárolóhelyének számító repterére vitték, egyelőre nem tudni, melyik légitársasághoz kerülhet.

Illusztráció, az Ernest Airlines utolsó járatát teljesítő A320-as Budapesten (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

A cég egyelőre nem tudni, folytathatja-e üzemelését, már ha erre egyáltalán sor kerül. Az ENAC kifejezetten a rossz pénzügyi és finanszírozási helyzetre, és ezzel Európai Unió támasztotta irányelvek megszegésére hivatkozva függesztette fel a kereskedelmi járatok üzemeltetéséhez szükséges engedélyt (Operating Licence – OL), de konkrétabb okot sem a hatóság, sem a légitársaság nem hozott nyilvánosságra.

Az OL visszaállításához az Ernest Airlinesnak igazolnia kell, hogy rendelkezik a működéséhez szükséges, jogszabályokban meghatározott finanszírozási háttérrel, és új, fenntartható üzleti tervet kell felmutatnia.

A légitársaság leállását követően az Ernest több korábbi, Olaszország és Albánia közötti útvonalán a Wizz Air jelentett be új járatokat.