Nagyteljesítményű LED lámpákkal korszerűsítette Airbus A380-as hangárjának világítás-rendszerét a Lufthansa. Az új, energiatakarékos fénykibocsátó diódáknak köszönhetően a légitársaság műszaki bázisa évente mintegy 88 megawatt órányi áramot takaríthat meg, miközben a környezetet 40 tonnányi szén-dioxid kibocsátásától sikerül megóvni.

Nem akármilyen feladatot kaptak a Lufthansa Technik frankfurti bázisának villanyszerelői. A szakembereknek ugyanis abban a hangárban kellett kiépíteniük az új LED világítást, amely a világ legnagyobb utasszállító gépének, a kétszintes Airbus A380-800-asnak a befogadására alkalmas.

Ami azt jelenti, hogy nagyságrendileg egy tízemeletes panelháznak megfelelő, 31 méteres magasságban kellett a nagy fényerejű LED lámpákat installálni. Az új világítás viszont nemcsak fényerőben, hanem takarékosságban is jóval hatékonyabb az eddig rendszeresítetthez képest. A LED-eknek köszönhetően éves szinten 42%-kal lesz alacsonyabb az elektromosáram-fogyasztás, amely egy ekkora üzem arányában 17 négyszemélyes háztartás átlagos energiafelhasználásával ér fel.

Mindezt úgy, hogy a Lufthansa egyelőre csak 24 ilyen speciális LED világítótestet helyezett el, de már javában vizsgálják annak lehetőségét, hogy a teljes hangárba ilyen lámpák biztosítsák a mesterséges fényt, ami egyébként 250 darab efféle LED technológiás eszközzel lenne kivitelezhető.

A Lufthansa jelezvén elhivatottságát az energiatakarékosság felé elsők között alkalmazott hangárjaiban LED világítást, miután a technológia ilyen ipari célra is bizonyította működőképességét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

12-es hangárjuk volt az első, ahol tavaly óta már teljes egészében LED-ek szolgáltatják a világítást, nem mellesleg éves szinten 484 megawatt órányi áram, és 300 tonnányi szén-dioxid megtakarítást hozva a cég számára.

A Lufthansa a világon ötödikként, Európában az Air France után másodikként állította szolgálatba az Airbus A380-800-ast, egész pontosan 2010 júniusában. A német flotta ma már 10 darab ilyen óriásgépet számlál, de rövidesen átadásra kerül további két gépük is, amelyek fedélzete, akárcsak az eddigieké összesen 526 utas szállítására lesz alkalmas.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!