A párizsi légiszalonon a Boeing és az Egyesült Államok fegyveres erői közösen mutatták be az elmúlt időszakban rendszerbe állt, két polgári típuson alapuló katonai célú repülőgépet, valamint egy helikoptert az európai közönség számára.
A gépek bár dinamikus bemutatót nem repültek, a Boeing pavilonja mögött egymás mellett sorakoztak fel, előttük pedig a látogatóknak lehetőségük nyílt személyesen beszélgetni a személyzetek tagjaival, akik készségesen válaszoltak minden kérdésre.
A gyártó három, legerősebb marketinget kapott típusát hozta Párizsba: az amerikai haditengerészet színeiben már rendszerbe állt P-8A Poseidon tengeralattjáró-vadász és járőrgépet, az USAF-nál most üzembe álló KC-46A Pegasus légi utántöltőt, valamint a CH-47 Chinook helikoptert.
A szakmai látogatók mellett a laikusok körében is a 767-300-as alapjain kifejlesztett KC-46-os kapta a legnagyobb figyelmet, az elmúlt időszakban ugyanis nem éppen fényes hírek láttak napvilágot a gyártás minőségéről, a gépekben felejtett szerszámokról, egyéb törmelékről, illetve a program késéséről.
Az érdeklődés ellenére az illetékesek egyik napon sem engedtek be senkit a gépekbe, mert az USA-ban rendszerben álló, titkosított eszközökkel is felszerelt haditechnikának számítanak.
A 737-800-on alapuló P-8-as típuson viszont részben kívülről is látható volt, hogy milyen változtatásokat hajtottak végre a kereskedelmi típusokhoz képest. Szárnyainak külső harmadára, alulra felkerült a vadászgépeken és a B-52 bombázókon megtalálhatóhoz hasonló rakétarögzítő pilon.
Ezekre – az adott gép verziójától függően – 2 vagy 4 darab, hajók és tengeralattjárók ellen indítható rakéta függeszthető fel, a gép belső rakterében elhelyezetteken kívül, amelyet a főfutók háza mögött alakítottak ki.
Továbbá szembetűnő még a számos kiálló antenna, amelyek a radarok, besugárzásjelzők, és egyéb, nem nyilvános típusú kommunikációs és felderítőberendezésekhez tartoznak.
Kevésbé szembetűnők a változtatások a KC-46-os esetében, amelyre feladatköréből adódóan csak az alapvető katonai kommunikációhoz szükséges plusz berendezések kerültek fel, a légi üzemanyag-átadáshoz szükséges eszközök mellett.
Ezek szemrevételezésére azonban nem nyílt lehetőség a légiszalon látogatói számára, mivel azokat a Boeing szakemberei előzetesen eltávolították, ellentétben a konkurens Airbus A330 MRTT-jével, amelyet a francia légierő színeiben teljes konfigurációban állítottak ki, néhány állóhellyel távolabb.