Az Aeroflot műszaki személyzetének hibájából olyan Szuhoj Superjet teljesített járatokat, amelyet nem szakszerűen vettek ki a tárolásból. A későbbi vizsgálat kiderítette: a hajtóműben több szelep is rögzítve volt.

Az eddigi adatok szerint az Aeroflot műszaki személyzete súlyos hibákat követett el, amikor a légitársaság RA-89044-es lajstromjelű, Szuhoj Superjet típusú repülőgépet kivették a tárolásból. Az Aero.de beszámolója szerint az esetet a Roszaviacija balesetvizsgáló testület is elemzi.

(Fotó: AIRportal.hu)

A gép május 3-ától július 15-ig pihent, majd Moszkvából Jekatyeringburgba repülték, aztán több menetrend szerinti járatot is teljesített. Csak két héttel később, július 29-én derült ki, hogy nem megfelelően vették ki a tárolásból.

A hajtóműből nem távolították el a fém alkatrészek korrózióját akadályozó szilikonzselét, és több szelep is rögzítve volt, amelyeket elfelejtettek kioldani.

A hajtóművek lekonzerválásakor először leengedik az olajat, amely helyett olaj és korróziógátló folyadék elegyét töltik vissza. A beömlőnyílásba páramentesítő zsákokat raknak, valamint egy páratartalom-mérőt is elhelyeznek itt. Végül a hajtómű két végét le is fóliázzák, így megvédik az időjárástól, valamint a különféle állatoktól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Már rövid távú tárolás esetén is le kell ragasztani a különböző nyílásokat és szenzorokat,  ezek sértetlenségét napi szinten ellenőrizni szükséges. A festetlen fém részekre is védőbevonatot kell felvinni a repülőgép karbantartási kézikönyve alapján.