Levegőbe emelkedett az első példány a Brit Királyi Légierő által megrendelt kilenc Boeing P-8A Poseidon tengeri járőr és tengeralattjáró-vadász repülőgépből.

A brit fegyveres erők az amerikai típusok esetében megszokott módon önálló típusjelzéssel, MRA1-ként állítják rendszerbe a legújabb generációs tengeralattjáró-vadászt.

A Boeing 737-800-ason alapuló, módosított szárnyakkal felszerelt, eredetileg az amerikai haditengerészet számára kifejlesztett gép szárnyain külső rakétafüggesztő pilonokat helyeztek el. A törzs hátsó részében kialakítottak több nagyméretű levegő-víz torpedó befogadására és indítására alkalmas bombakamrát is – a US Navy által rendszeresített változat képességeiről korábban itt írtunk részletesen.

A ZP801-es első felszállása (Forrás: Boeing)

A 737-es katonai verzióinak gyártása a civil gépekkel azonos csarnokban kezdődik, a sárkányszerkezeteket ugyanott szerelik össze, ahol korábban a kereskedelmi forgalomba szánt 737 NG, jelenleg pedig az új generációs MAX változatokat.

Az elkészült példányokat ezt követően a Boeing Defense részlegébe szállítják át, a szakemberek itt szerelik fel őket a speciális egységekkel, illetve a P-8A/MRA1 esetében itt alakítják ki a belső bombakamrát is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A brit MRA1-es flotta a tervek szerint a szigetország haditengerészetének támogatásában kap jelentős szerepet, első sorban a Queen Elizabeth osztályú, nukleáris repülőgéphordozók védelmében működik közre, más hajókkal és tengeralattjárókkal szemben.

A szűzrepülését most végrehajtó, ZP801-es jelű példányt a Boeing várhatóan még idén átadja tesztjellegű üzemeltetésre a Királyi Légierőnek, a nagy-britanniai kijelölt bázisra szállításra viszont csak 2020 első felében kerül sor. Addig az USA-ban zajlik az első személyzetek kiképzése a gyári szakemberek részvételével.