Az igen fiatalnak számító helikopter gyártó első gépének programja kissé megcsúszott az eredeti tervekhez képest, de erre magyarázat az iparágban egyedülálló kompozit technológiát is felhasználó géptest. A szűzfelszállásra október 2-án került sor a gyártó molisi központjában, ahol Dwayne Williams tesztpilóta 20 perces repüléssel tesztelte a gép fő rendszereit és lebegési tulajdonságát.
A tesztrepülés során elsődlegesen a SKYe SH09-es lebegési tulajdonságait vették górcső alá, ehhez összesen ötször emelkedett pár méteres magasságba a tesztpilóta. A gép képességeivel a gyártó vezérigazgatója és főtervezője, Martin Stucki meg volt elégedve, a földön végzett tesztelés alapján kiváló eredményeket vártak, melyet a gép teljesített is.
A forgószárnyast egypilótás üzemre tervezték, így akár hét utast is képes a kabinjába fogadni. Az erős, kompozit technológia felhasználásával készült gépet a Honeywell HTS 900-2 hajtóműve működteti, amely a 2180 kilogrammos maximális felszállótömeg elérését is lehetővé teszi. A gyártó az iparágban fellelhető összes modern technológiát beveti a sikeres típussá válás érdekében, így a Fenestron rendszerű farokrotor és az ötlapátos kompozit főrotor is a gép képességeit hivatott erősíteni.
A típusra ez idáig ötven érvényes rendelés érkezett, a gyártás elkezdése a tesztelési program lezárulása és az érvényes típusbizonyítvány megszerzése után kezdődhet, amely 12-16 hónapot vesz igénybe a gyártó elképzelése szerint.