Megkezdte a Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtómű repülési tesztjeit az Airbus. A hosszabb törzsű A350-1000 XWB típus hajtóműve az európai gyártó F-WWOW lajstromjelet viselő A380-as tesztgépén emelkedett levegőbe.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

A magenta színre festett erőforrást az A380-as tesztgép bal szárnyán található, belső (kettes számú) hajtómű helyére szerelték fel.

Az első repülés több, mint négy órát tartott, ennek során a Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtómű működését és teljesítményét alacsony és magas sebesség értékek mellett is tesztelték, különböző teljesítmény beállítások mellett.

A tesztrepülés során a repülőgép elérte a 35.000 lábas utazómagasságot és Mach 0.87-es sebességet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hosszabb törzsű A350-1000-es repülőgép szűzrepülését mintegy 9 hónapon belül tervezi végrehajtani az Airbus. A Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtómű az Airbus repülőgépek számára valaha tervezett legnagyobb teljesítményű erőforrás, mely 430kN leadására képes.

Az A350-1000 XWB berepülési programja keretében a repülőgépet különlegesen forró és hideg körülmények közt is tesztelik majd, csakúgy mint a rövidebb törzsű -900-as változatot.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!