Érdekes koncepcióval rukkolt elő a Singapore Airlines, a légitársaság turista osztályú utasai online licitálhatnak arra, hogy kényelmesebben utazhassanak.
Az új mySQupgrade nevű szolgáltatás lényege, hogy a turista osztályú repülőjeggyel rendelkező utasok az utazás előtt egy héttel emailben kapnak meghívást egy online felületre, ahol megtehetik licitjeiket arra, hogy milyen extra összegért utaznának a nagyobb kényelmet és jobb szolgáltatásokat nyújtó premium economy osztályon.
A minimális és maximális összegeket a rendszer megjeleníti az utasoknak, így el tudják dönteni, hogy milyen licittel szállnak be a versenybe, illetve a nagyobb kényelem mennyit ér meg számukra.
A nyertes licitálók 48 órával a felszállás előtt, emailben értesülhetnek arról ha megnyerték a jobb ülőhelyet, a légitársaság az extra díjtételt pedig automatikusan ráterheli a megadott hitelkártyájukra.
A Singapore Airlines 2015. augusztusában indította el legújabb kabintermékét, a Premium Economy classt
A Singapore Airlines (SIA) 2013 novemberében döntött úgy, hogy tovább szélesíti kabintermékeinek körét, és elkezdte kidolgozni a Premium Economy osztályát, amelynek összességében 80 millió dolláros beruházással indultak neki.
A legújabb, a Business Class és a hagyományos Economy Class közé ékelődő Premium Economy a flotta három legfontosabb nagy hatótávú típusán lesz bevezetve. Gépenkénti bontásban 19 darab A380-800-as, 19 darab B777-300ER és az első 20 darab A350-900XWB azok, amelyekre telepítenek az új ülésekből és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokból.