Ma délelőtt vette át első Airbus A380-800 típusú óriásgépét a British Airways. A 469 személyes utasszállító már meg is érkezett bázisára, a London Heathrow repülőtérre, ahonnan Los Angelesbe, majd Hong Kongba fog járatokat teljesíteni, de csak azután, hogy a kijelölt európai útvonalakon a személyzet és a típus is kellően összeszokott.

A toulouse-i átadóközpontban tartott ceremónián Keith Williams, a British Airways vezérigazgatója, Eric Schultz, a Rolls-Royce hajtóműgyártó divíziójának elnöke és Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója mellett a brit légitársaság vezetőségének tagjai is jelen voltak, hogy aztán a vadonatúj A380-assal ünnepélyesen átrepüljenek a gyártó központjából Londonba.

A British Airways a világon a tízedik, Nagy-Britanniában viszont az első légitársaság, amely Airbus A380-ast állít szolgálatba. A britek természetesen nagyon büszkék rá, hogy egy olyan típussal gazdagodott a flottájuk, amelynek gyártásának több fontos részletben is közreműködnek. Ilyen például a legismertebb brit alkatrész, a Rolls-Royce Trent 900 sugárhajtómű, de nem szabad megfeledkezni a broughtoni Airbus üzemről sem, amely a hatalmas szárnyak előállításában vállal nélkülözhetetlen szerepet.

Az első A380-as (G-XLEA) átvételével a British Airways egyúttal új zászlóshajót is avat flottájában, amely kitüntető pozíciót eddig a Boeing 747-es birtokolta, de ez a korszak mától véget ér, a brit nemzeti légitársaság flottájának legnagyobb típusa ezentúl az Airbus A380-as, amely összesen 469 utast vehet fedélzetére. A kétemeletes kabin négyféle komfortosztályt kínál: 14 First Class, 97 Club World, 55 World Traveller Plus és 303 World Traveller elrendezésben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első British A380-as köszöntése. (Fotó: Airbus)


Az A380-asról érdemes tudni, hogy nemcsak halkabb flottabeli elődjéhez, a Boeing 747-400-ashoz képest, hanem 16%-kal kedvezőbb az üzemanyag fogyasztása is. A British Airways 12 darab A380-assal tervezi a jövőt, ennyi Superjumbóra van érvényes rendelésük. Az Airbus 2016-ig bezárólag szállítja le a tucatnyi óriásgépet. Az idei évben még kettő, jövőre öt A380-as csatlakozik a flottához. A második gépet szeptemberben, a harmadikat októberben készül átadni az Airbus.

A belföldi, illetőleg Európán belüli útvonalakon történő forgalomba állítás előtt a British Airways Kentben, a Manston repülőtéren végeztet éles gyakorlatot a típusra kiképzett pilótáival és légi-utaskísérőivel. A Heathrow-n az infrastruktúra, valamint a földi kiszolgálásért felelős személyzet is átesik néhány próbán és ezután indulnak az első utasokkal teli járatok. Az európai célállomás-tervek között Párizs és Madrid esélyesek. Az első tengerentúli járat október 15-én Los Angelesbe indul. Hong Kong pedig november 15-től lesz elérhető British Airways A380-assal.

Az Airbus összesen 262 darab fix rendelést jegyez A380-800-as típusára. A British Airways első A380-asa az idei Párizsi Légi Szalon díszvendége volt. Az átfogó flottamoderznizációs programot végrehajtó légitársaság pontosan egy héttel ezelőtt vette át első Boeing 787-es Dreamlinerét.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!