Müncheni bázisára érkezik a Lufthansa első A350-900XWB repülőgépe 2016 végén – jelentette be ma a német légitársaság. A kívül-belül csendesebb és jóval üzemanyag takarékosabb, környezetkímélőbb típusból a Lufthansa összesen 25 darabot rendelt a flottának, amelynek az A350-es Airbus lesz az első, kompozit generációt képviselő gépe.

Lufthansa A350-900XWB látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Lufthansa A350-900XWB látványterv. (Forrás: Airbus)

Azután, hogy márciusban Carsten Sphor, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója egy exkluzív interjúban előrebocsátotta, 2016-ban készülnek átvenni az első A350-est a német légitársaság ma hivatalos közleményben jelentette be, a jövő év végén Münchenbe érkezik a flotta első A350-900-asa. Az Airbus által 2014 decemberében forgalomba bocsátott vadonatúj típusból a Lufthansa összesen 25 darabot rendelt magának, amelyekkel a hosszú távú járatokat teljesítő flotta fiatalítása a cél, mind a müncheni, mind a frankfurti bázisról kiindulóan.

Az A350-es bevezetésében azonban most a bajor főváros reptere kap elsőbbséget. Elsőként ott rendszeresítik a flotta kéthajtóműves nagygépei között igazi költséghatékonysági forradalmat hozó gépet, amely minden eddiginél üzemanyag takarékosabb tekintve, hogy utasonként átlagosan 2,9 liter kerozinnal is beéri száz kilométeren. Az A350-es így mintegy 25%-kal veri a mai hasonló teljesítményű utasszállítók fogyasztását. Konkrét típusokhoz mérve a négyhajtóműves A340-300-ashoz képest ez 24%-os, míg a Boeing 747-400-ashoz képest 26%-os előny.

Teljes az óriásgép flotta

A Lufthansa a következő tíz évben, 2025-ig mintegy 270 vadonatúj repülőgéppel korszerűsíti a gépparkját. A listaárakon számított körülbelül 38 milliárd eurós beruházás egyik meghatározó szakasza zárult április 30-án, amikor a Lufthansa megkapta az utolsó megrendelt Boeing 747-8-asát is, amellyel teljessé vált az óriásgép flotta. Mind a 14 darab A380-800-as és mind a 19 darab B747-8I leszállításra került. További részletek a Még egy gép és teljes a Lufthansa óriásgép flottája c. márciusi cikkünkben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindemellett ami a környezettudatos Lufthansa számára legalább olyan fontos, hogy ennek köszönhetően a szén-dioxid kibocsátás is jóval alacsonyabb, de van még egy aduász. A Rolls-Royce Trent XWB-84 hajtóműveknek és az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően az A350-es halkabb is, körülbelül 30%-kal, ami nagyon előnyös az egyre szigorodó repülőtéri zajkvóták tekintetében.

Az utaskabin konfigurációját ez alkalommal még nem ismertette részleteiben a Lufthansa, de azt máris kiemelte, hogy az utasok rendkívül csendes és nyugodt környezetben élvezhetik majd a repülést, nemcsak a hajtóművek kifinomult üzeme, hanem a legújabb hangszigetelési technikáknak köszönhetően is. Továbbá említésre kerültek a nagyméretű kabinablakok és a tágasabb poggyásztartó rekeszek is, amelyek mind a komfortérzet fokozását szolgálják.

A mai közlemény csak az első gépről szól, de Simone Menne, a Lufthansa Group pénzügyi igazgatója Carsten Sphor márciusi nyilatkozatakor adott kiegészítése szerint a Lufthansa 2016-ban kettő, 2017-ben pedig öt A350-est készül átvenni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!