Az ütemterv szerint zajlanak a Lufthansa új Premium Economy osztályának szerelési munkálatai a légitársaság flottájának gépeiben. A Lufthansa Technik szakemberei a héten fejezték be az új fedélzeti osztály telepítését a D-AIGO lajstromjelű Airbus A340-300-as típusú gépen, amellyel immár összesen 53 repülőgépen, hozzávetőlegesen 2000 darab új ülésen élvezhetik az utasok a Premium Economy osztály extra kényelmét. Ez a teljes nagy hatótávolságú flotta felét jelenti.

Lufthansa Premium Economy ülés. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

Lufthansa Premium Economy ülés. (Fotó: Lufthansa)

A gépek átalakításának sorrendje azok típusától függ: minden Frankfurtból induló Boeing 747-8-as és Airbus A380-as repülőgép már prémium turista osztállyal a fedélzetén közlekedik. Emellett az összesen 15 darab Münchenben állomásozó Airbus A340-600-as, valamint a düsseldorfi A340-300-as típusú repülőgép is már az új ülésekkel repül.

A Lufthansa gépei így a kiépített Premium Economy osztállyal repülnek a világ 33 legfontosabb, nagytávolságú járatokat fogadó és indító repülőterére, köztük olyan célállomásokkal, mint New York, Miami, Los Angeles, Sao Paolo, Peking, Szingapúr és Hong Kong. Az első utaselégedettségi felmérések azt mutatják, hogy az utazók nagyon elégedettek voltak az új fedélzeti osztállyal: a válaszadók a kényelmes üléseket, a kiszolgálás színvonalát és az osztály kiváló ár-érték arányát értékelték a legnagyobbra.

A fennmaradó Airbus A330-300-as, A340-300-as, A340-600-as és Boeing 747-400-as repülőgépek fedélzeteinek átalakítását az elkövetkezendő hetekben végzik és várhatóan 2015 őszére fejezik be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa Technik szakemberei szerelik éppen a flotta egyik gépén a prémium turista üléseket. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

A Lufthansa Technik szakemberei szerelik éppen a flotta egyik gépén a prémium turista üléseket. (Fotó: Lufthansa)

Az új Premium Economy Class tulajdonságai

Fotó: Lufthansa | © AIRportal.hu

Fotó: Lufthansa

Az ülés a repülőgép típusától függően akár 3 cm-rel is szélesebb, míg az ülések közötti kartámasz és a középső konzol összesen akár 10 cm-rel nagyobb helyett és személyes teret biztosít. A háttámla mélyebbre dönthető, mint korábban, az egymás mögötti ülések vízszintes távolsága pedig 97 centiméter E fejlesztéseknek köszönhetően közel másfélszer akkora hely áll az utasok rendelkezésére, mint a hagyományos turistaosztályon. A fejtámla pontosan a kívánt magasságra állítható, sőt a még nagyobb kényelem és a jobb alátámasztás érdekében oldalra is hajtható. A kényelmet a második sortól kezdve állítható lábtartó, az első sorban pedig – technikai okoknál fogva – integrált lábtámasz teszi még teljesebbé. A két, egyenként 23 kilogrammos csomagot engedélyező poggyászkorlát azt jelenti, hogy az utasok kétszer annyi csomagot vihetnek magukkal, mint a hagyományos turistaosztályon. Továbbá 25 euró fizetése esetén a Lufthansa üzleti váróinak kényelmét is élvezhetik indulás előtt, illetve 50 eurós díjért a frankfurti Welcome Lounge is igénybe vehető. Az utasfelvétel és a beszállás egyébként ugyanúgy zajlik, mint a hagyományos turistaosztályon, és ugyanazok a kézipoggyászra vonatkozó szabályok is.

A fedélzeten a prémium turistaosztály utasai emelt szintű kiszolgálásban részesülnek. A személyzet üdvözlőitallal várja őket, továbbá saját ásványvizet és praktikus utazási kellékeket tartalmazó, exkluzív kényelmi csomagot is találnak ülésük mellett. Az utasok az előttük lévő ülés háttámlájába szerelt, saját érintőképernyőn válogathatnak a gazdag fedélzeti szórakoztató kínálatból. Ezt távvezérlő segítségével is megtehetik, amely egyben a videojátékok vezérlőjeként is szolgál. A repülőgéptípustól függően 11-12 hüvelykes (28-30 cm) képernyő legalább 2 hüvelykkel nagyobb, mint a turistaosztályon. Az ülések körüli praktikus megoldások közül a pohártartó, az elektromos csatlakozóaljzat és az utas holmijainak elhelyezésére bőségesen elegendő rakodótér is hozzájárul a nyugodt és kellemes utazáshoz. A szórakoztató kínálatot a magazinok és napilapok gazdag választéka teszi teljessé.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!