Szállodánál az ingyenes internet, légitársaságnál az ingyenes feladott poggyász a legfontosabb elvárás. Az üzletemberek közel fele magának szervezi útját – derül ki abból a felmérésből, amelyet a Lufthansa készíttetett.

Közös kutatást indított a Business Traveller Hungary magazin és a Lufthansa a magyar üzleti utazók körében. A hiánypótló felmérés arra volt kíváncsi, hogy hova, milyen gyakran utaznak az üzletemberek, mi alapján választanak légitársaságot és szállodát, illetve milyen szolgáltatásokat keresnek leginkább. A több mint félezer válasz alapján a tipikus magyar üzleti utazó jellemzően több éjszakát is eltölt tárgyalásai során külföldön, amihez általában 3-4 csillagos szállodát választ. Kedvenc közlekedési eszköze a repülő, úti céljainak toplistáját Bécs, London és Frankfurt vezeti, a légitársasági szolgáltatások közül legfontosabb számára a feladott poggyász, a szállodák esetében pedig a WiFi tűnik nélkülözhetetlennek.

A válaszadók 36 százaléka évente 3-5 alkalommal indul üzleti célból külföldre és ugyanekkora azok aránya is, akik évente csak 1-2 alkalommal utaznak. Havonta többször a válaszadók egyötöde, havi rendszerességgel 9 százaléka indul útnak. Legtöbben uniós tagállamokba járnak (57%), a környező, nem uniós országokba 18, Észak-Amerikába és Ázsiába 8-8, a Közel-Keletre 5% utazik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!