Alaposan kedvére tesz azoknak a repülésrajongó modellgyűjtőknek a Herpa, akiket lenyűgözött a Lufthansa retro festésű Boeing 747-8 Intercontinentalja. A német modellgyártó cég ugyanis a legújabb katalógusában rögtön háromféle méretarányban is meghirdette a különleges, sztáresélyes gépet.

A Herpa Wings legújabb 07-08 2015-ös katalógusa, címlapján a Lufthansa retro festésű Boeing 747-8-asával. (Forrás: Herpa) | © AIRportal.hu

A Herpa Wings legújabb 07-08 2015-ös katalógusa, címlapján a Lufthansa retro festésű Boeing 747-8-asával. (Forrás: Herpa)

Idén áprilisban hatvan éves a Lufthansa, amit természetesen a legnagyobb német modellgyártó, a Herpa sem hagyott figyelmen kívül. Az áprilisban megjelent legújabb, a július-augusztus havi megjelenéseket listázó katalógus címlapjára a Lufthansa retro festésű Boeing 747-8-asa került, ezzel is megörökítve az utókornak, merthogy nemcsak maguknak a modelleknek, hanem az egyébként nyomtatásban is megjelenő katalógusaiknak is külön gyűjtőtábora van, hogy 2015 áprilisában egy különleges Jumbo állt szolgálatba a német zászlóvivő flottájában.

Egyben pedig természetesen azt is előre vetítve, hogy a fő téma ebben hónapban ez a gép lesz. A címlapfotó a D-ABYT lajstromú vadonatúj 747-8-ast az Egyesült Államokban az egyik Paine Field-i leszállása, feltehetően még a berepülési programja közben örökíti meg a helyi időjárási viszonyokhoz képest kimondottan szép, napos időben. A Lufthansa az átvételt követően március 26-án repülte haza Frankfurtba a gépet, amely április 15-én New Yorkba teljesített először menetrendszerű járatot. Azóta pedig bármelyik, jelenleg több mint tíz interkontinentális 747-8-as útvonalon megfordulhat a fogadóreptereken várakozó repülésrajongók és fotósok nagy örömére.

A retro Jumbo a Lufthansa hajdanán volt első 747-es Boeingjeinek festésmintáját idézi, annyi eltéréssel, hogy a 747-8-as a mai elvárásoknak megfelelően már a Star Alliance szövetség logóját is magán viseli, valamint, és ez a nagyobb különbözőség, hogy a rajongók bánatára a géptörzs alsó, a főfedélzet ablaksorán végigfutó kék szalag alatti részén nem az egykori tükröződő fém, hanem egyszerűbb világosszürke festés valósult meg, de azért így is nagy a boldogság a gép körül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A műanyag, összeillesztős 1:250 méretarányú változat, amelynek a katalógus szerinti ára 19,90 EUR. (Fotó: Herpa) | © AIRportal.hu

A műanyag, összeillesztős 1:250 méretarányú változat, amelynek a katalógus szerinti ára 19,90 EUR. (Fotó: Herpa)
Az összeillesztést nem igénylő, nagyméretű 1:200 változat saját futóin és a csomagban lévő állvánnyal is kiállítható. Katalógus szerinti ára 74,50 EUR. Kisebb, 1:500 méretben 34 EUR. (Fotó: Herpa) | © AIRportal.hu

Az összeillesztést nem igénylő, nagyméretű 1:200 változat saját futóin és a csomagban lévő állvánnyal is kiállítható. Katalógus szerinti ára 74,50 EUR. Kisebb, 1:500 méretben 34 EUR.
(Fotó: Herpa)

A krómos szín kedvelőinek némi vigasz, hogy a Herpa az általa készített modelljein valamelyest megpróbálta visszaadni az eredeti hatást, legalábbis, ami a drágább 1:500, illetőleg az 1:200 méretarányú fémből készült kiadásokat illeti. Az 1:250 méretű műanyag változaton ez nem érvényesül majd.

A német gyűjtőknek, de természetesen más nemzetiségű Lufthansa szimpatizánsoknak is kedvezve a Herpa szinte rekord idő alatt el is készült a legnagyobb változattal. Az 1:200 méretű, hosszát tekintve 38,1 centiméteres modell Jumbo már rendelhető is, míg az 1:500-asra, amely 15,3 centi, és az 1:250-esre, amely 30,5 centi hosszú a nagyobb Herpa viszonteladó partnerek már előrendelést vesznek fel.

A hazai modellgyártó tehát máris háromféle kiadásban készíti a Lufthansa évfordulóra készült retro Jumbóját, de egész biztos, hogy más neves gyártók sem maradnak ki a sorból és felveszik kínálatukba a gépet. Az ugyancsak német Limox például májusra ígéri 1:200 méretarányú változatát, amely a snap-fit kategórián belül csúcsminőségű modelljeiről híres.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!