A Luxair vezetője szerint a rugalmasság, a kapacitások jó elosztása miatt sikerült életben és függetlenül megtartani a légitársaságot úgy, hogy közben számos, sokkal nagyobb versenytársa is elvérzett. A cég a közelmúltban csökkentette a jegyárat és növelte a kapacitást azok után, hogy megjelentek a fapados légitársaságok és megszűnt a Lufthansával kötött partnerség is.
Martin Isler a ch-aviationnek nyilatkozva arról beszélt, hogy a kis ország kicsi légitársaságának korábban az adta a létjogosultságát, hogy a luxemburgi piac nagyon tőkeerős, gazdagok az ott élők és az ország is, jó áron, magas marzzsal lehetett jegyeket értékesíteni. Még úgy is, hogy a környező országok sokkal nagyobb repülőterei is közel vannak.
A Luxair alapvetően egy full service formában működő regionális légitársaság, de különbséget kell tenni a szabadidő utazásokat szervező részlegtől. A közös, hogy ugyanazt a magas színvonalú szolgáltatást nyújtják mindketten, például melegétel van már a turista osztályon is.
Ezt is figyelembe véve a légitársaság egy konzervatív fejlődési utat jelölt ki: a jegyár csökkentésével és a kapacitások bővítése mellett döntöttek, mert ez szolgálta leginkább azt a célt, hogy minél nagyobb tőketartalékot halmozzanak fel.
A költségszinttel és a Boeingekkel szenvednek
A légitársaság két legnagyobb problémája a költségszint, illetve a flotta egy részének kihasználatlansága. Előbbivel kapcsolatban Martin Isler azt mondta, a régebbi Embraer 145-ösök egy előző korszakot képviselnek: alacsony kapacitás mellett rendkívül magas az egy székre jutó üzemelési költségük és ezt az alacsony kerozinárak sem tudják javítani. Bár korábban azt tervezték, hogy májusban megválnak a 16 éves, hajtómű- és futóműfelújítás előtt álló gépektől, egy Q400-asuk korai távozása miatt októberig még a flottában kell tartani őket.
A magas költségszint másik okát Martin Isler az uniós szabályokból eredő vezetői szintekkel magyarázta. mint mondta, a jelenlegi, szabályok miatti nagyságú apparátussal egy ötven darabos flottát is el tudnának irányítani, holott most 17 géppel üzemelnek.
A flotta részbeni kihasználatlansága abból ered, hogy a legnagyobb 700-as és 800-as Boeing 737-eseket főként a szabadidő utazásokat szervező leányvállalat használja, de ez csak pár nyári hónapra korlátozódik. Télen eddig a nagyjavításokat hajtották végre a gépeken, de hosszútávon ez nem tartható – tette hozzá.
Klasszikus, és bevált modell: nagyobb kapacitás, olcsóbb jegyár, magas marzs
A Lufthansával kötött megállapodás felmondása, a diszkont légicégek megjelenése után a Luxair nem tehetett mást, mint bővítette kínálatát, ami bevált: a korábbi 4 helyett most napi 7 járatot teljesítenek a nagyobb Q400-asokkal Londonba. A vezérigazgató szerint más választásuk nincs, mivel a légitársaság alapvetően point-to-point utazásokat bonyolít le, a luxemburgi repülőtéren gyakorlatilag nulla az átszálló utas.
Hangsúlyozta, a lényeg, hogy a légitársaság képes legyen gyorsan és megfelelően reagálni a piaci folyamatokra, azonnal tudjon kapacitásokat átrendezni és ehhez jó marzzsal jegyet értékesíteni.
A Luxair, bár kicsi, de mégis jövedelmező légitársaság, így hamarosan a flotta fejlesztése is időszerűvé válik. Konkrét típusok említése nélkül Martin Isler azt mondta, korábban nem tudtak ilyenekben gondolkodni, mert nem volt megfelelő méretű gép a piacon. Most már van, ugyanakkor jelenleg a Q400-as flotta bővítése és régi Embraerek kivezetése az elsődleges feladat.
Az 1962-óta üzemelő Luxair jelenleg 17 gépes flottával 64 célállomást szolgál ki, a két 145-ös Embraer mellett 4 darab 737-800-as, 2 737-700-as, valamint 9 Bombardier Q400-as szolgál a légitársaságnál.
Pénzügyi beszámolója szerint a légitársaság a 2015-ös évet 1,8 milliós utasforgalom (+ 8 százalék), és 72,8 százalékos átlagos töltöttség mellett 505 millió euró árbevétellel, 1,8 millió euró üzemi és 9,7 millió euró adózott eredménnyel zárta.